Ga naar inhoud

Probleem met 2 Routers.


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo ten eerst ben ik nieuw op computer totaal. Ten tweede heb ik een aantal problemen met mijn twee routers. Ik heb een ziggo kasje daar heb ik een lan kabel in geplugt en die door gelegt tot in woonkamer naar de 2de router van sitecom. En dan van de sitecom router een andere lan kabel in geplugt die naar de pc gaat. Het volgende wat er dan is is dat ik ongveer 4 tot 6 dagen normaal redelijk goede verbinding heb en alles prima doet en ook boven met wfi doen de andere pc's het ook goed want dat ziggo kasje heeft ook wifi ingebouwd en ook van sitecom alleen na 4 of 6 dagen doet het internet opeens traag en wil niks meer laden dat geld voor de lan en wifi alleen het gekken is als ik skype of msn of een spel speel werkt dat gewoon wel fatsoenlijk en googlen of youtuben werkt niet wat ook gek is dat ik dan steeds me router moet reseten (de sitecom router) en dan doet alles het weer voor 6 dagen en dan weer zelfde dan komt er een geel driehoekje met uitroepteken en dan staat er wel dat er verbonden is met het netwerk maar kan dan gewoon helemaal niks doen op het internet mijn vraag is heb ik iets verkeerd gedaan kan er iets met de routers zijn of wat het ook is wat heb overal gezocht en niks gevonden.... en soms als boven op wifi zit dan werkt de ziggo kasje zijn wifi uitstekend en de sitecom doet helemaal niks en ook zo andersom :/ MVG, Pasquale.
Link naar reactie
Jouw verhaal is wat lastig te lezen omdat je geen komma's, punten en/of andere leestekens gebruikt maar ik begrijp uit het verhaal dat 2 routers minofmeer conflicteren. Hieronder een handleiding hoe je de routers op elkaar aan kunt sluiten zonder conflicten. Mocht je er niet uit kunnen komen meld je dan maar weer en kunnen we proberen je te helpen. Plaats een tweede router Soms kan het handig zijn, om elders in uw woning een tweede draadloze router te plaatsen. Bijvoorbeeld om op de eerste verdieping ook een goed draadloos bereik te hebben. Om die tweede router aan de praat te krijgen moet u vaak wel een ingreep doen in diens instellingen, want anders werkt hij niet. Een netwerk is er namelijk in beginsel op ingericht, om slechts één router te hebben: die deelt de IP-adressen uit aan de aangesloten computers. De router is "de kapitein" van het netwerk. De eerste router stelt u gewoon in zodat u kan internetten. Als die er al langer staat: niets aan veranderen dus. De tweede router verbindt u tijdelijk met een draad (losse ethernetkabel) in ethernetpoort 1, aan een PC (niet in de WAN-poort van de router stoppen dus!). Vervolgens roept u op die PC het configuratiescherm van de tweede router op, via uw webbrowser. Dit configuratiescherm zit bij Linksys-routers vaak op "webpagina" 192.168.1.1 (even als voorbeeld). In het configuratiescherm geeft u die 2de router een IP-adres, dat buiten de reeks van de DHCP-server ligt (bv 192.168.1.30-192.168.1.62) van de 1ste router maar binnen de range van de 1ste router Bijvoorbeeld 192.168.1.200. (daarna kun je weer in de router inloggen op het nieuwe IP-adres) Geef de 2de router exact dezelfde netwerknaam (SSID) stel hetzelfde kanaal in als de 2de router en geef dezelfde netwerksleutel, zorg er ook voor dat beide router hetzelfde beveiligingstype hebben bv allebei WPA2 of allebei WEP Ook de versleuteling moet bij beide routers gelijk zijn dus beide TKIP of AES Nu zet u in de configuratie van de 2de router de DHCP-server uit. Dat is de hoofdmoot van de klus; nu bent u bijna klaar. Verlaat het configuratiescherm en verbreek de tijdelijke kabelverbinding met de computer. Tot slot doet u in router 1 een ethernetkabel (netwerkkabel) in bijvoorbeeld ethernetpoort 1, en u verbindt die kabel in router 2 ook met ethernetpoort 1 (niet in de WAN-poort stoppen dus!). Nu is router 2 een "dom" draadloos toegangspunt geworden voor router 1. De WAN-poort van router 2 wordt niet meer gebruikt. Deze methode wordt vaak toegepast om een extra draadloos toegangspunt te maken. [b:bc7c0be8b2][u:bc7c0be8b2][/u:bc7c0be8b2][/b:bc7c0be8b2]
Link naar reactie
Ik heb alles geprobeert, maar niks helpt. Des ondanks is het probleem erger geworden, internet reageerd traag valt steeds weg, games op multiplayer laggen keihard, youtube hangt vast en steeds dat iritand driehoekje. Mijn vader heeft nu nergens las van internet met Lan. Vindt best heel erg vreemd, zou mijn wireless usb kapot zijn of is het modem van ziggo kapot of iets mis mee?
Link naar reactie
dat wil ik ook gaan proberen, maar heb geen langen kabel ervoor. Dus wou ik lan doen via stopcontact. Want ik ga me zo'n ding bestellen. Trouwens heb gister nog ff de drivers van usb wireless verwijdert en weer opnieuw geinstaleerd van de drivers die nu op de site zelf staan. Kijken wat die nu doet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...