Ga naar inhoud

LAG bij LAN


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo mensen, Ik wil graag lannen met mijn broer ( zijn pc staat naast de mijne), ik host dan, maar hij heeft altijd lag(connection interupted steeds) . We denken dat dit door de WIFI komt, daarom wilden we met een netwerk-kabel proberen lag-loze lan :D te hebben. Dit is ons niet gelukt, weet iemand hoe je dit configureert? Ik hoop dat ik duidelijk ben, Alvast bedankt Groeten, kontblaar
Link naar reactie
Om een netwerkverbinding tussen twee PC's te maken, moet je een cross-cable gebruiken. Hierin worden de oranje en groene aderparen met elkaar gekruist. Als je dus de stekkertjes aan beide uiteinden van een cross-cable met elkaar vergelijkt, zul je merken dat de oranje en groene aderparen met elkaar verwisseld zijn, in een gewone kabel zijn beide stekkertjes hetzelfde bedraad. Zodra je een cross-cable hebt aangesloten op beide PC's stel je een vast IP-adres in op de netwerkkaarten waar je de kabel in prikt. Deze twee IP-adressen moeten in elkaars bereik zitten, maar als je deze buiten het bereik van je draadloos netwerk houdt, heb je ook geen problemen met Internettoegang. Je moet dan ook alleen een IP-adres en subnetmask in te vullen, geen default gateway. Op deze manier gebruik je de bedrade verbinding alleen voor het gamen...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...