Ga naar inhoud

Screenshot aanmeldvenster windows xp in netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Misschien een stomme vraag, maar hoe kan ik godsnaam een afbeelding maken van het aanmeldvenster (waar er gevraagd wordt om op ctrl-alt-delete te drukken - niet het venster waar je de gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen) van een windows xp-client in een netwerk? Je kan immers daarvan nog geen printscreen nemen ... Kan er iemand mij anders een screenshot van een Nederlandstalige versie doormailen?
Link naar reactie
De gemakkelijkste oplossing is het maken van een screenshot van een virtual machine; dat is een "virtuele computer" die je als applicatie op je PC draait en daarin kun je dan weer een Windows installatie draaien. Windows in Windows zeg maar. De bekendste VM is VMware, maar dat is wel prijzige software volgens mij. Over welke Windows versie gaat het? (Dan kan ik er wellicht even 1 mailen)
Link naar reactie
Voor de gene die o.a. screendumps wil maken binnen een rdp sessie: Navigatie in Verbinding naar extern bureaublad • CTRL+ALT+END (Opent het dialoogvenster Beveiliging van Microsoft Windows NT) • ALT+PAGE UP (Schakelt van links naar rechts tussen programma's) • ALT+PAGE UP (Schakelt van rechts naar links tussen programma's) • ALT+INSERT (Doorloopt de programma's in de volgorde waarin ze het laatst zijn gebruikt) • ALT+HOME (Geeft het menu Start weer) • CTRL+ALT+BREAK (Schakelt de clientcomputer tussen een venster en het volledige scherm) • ALT+DELETE (Geeft het Windows-menu weer) • CTRL+ALT+minteken (-) (Plaatst een momentopname van het actieve venster in de client op het klembord van de Terminal-server en heeft dezelfde functionaliteit als wanneer u op de lokale computer op PRINT SCREEN drukt.) • CTRL+ALT+plusteken (-) (Plaatst een momentopname van het hele clientvenstergebied op het klembord van de Terminal-server en heeft dezelfde functionaliteit als wanneer u op de lokale computer op ALT+PRINT SCREEN drukt.) [url=http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;301583#XSLTH3137121121120121120120]Bron[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...