Ga naar inhoud

Muziek synchroniseren van de ene pc naar de andere


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil de mp3 bestanden op mijn pc kunnen synchronisren met de pc van mn broer zodat ik een back-up heb van de muziek en hij ook gebruik kan maken van mijn muziek. Het punt is nou dat er ongeveer elke dag een mp3'tje bij komt en als ik dat dan via het netwerk naar zijn pc wil brengen, maar ik weet niet meer wat al op zijn pc staat en wat niet. En als ik de hele map wil kopieren krijg ik de melding: wilt u de bestaande bestanden vervangen? maar dat is niet de bedoeling want dat duurt telkens uren. Ik wil dus alleen de bestanden die hij nog niet op zijn pc heeft staan er bij zetten. [size=9:4fe812c86e]Ik hoop dat mn vraag een klein beetje duidelijk is...[/size:4fe812c86e]
Link naar reactie
Gebruik je Windows XP? Deze heeft een eigen backup tool aan boord waar je ook incrementele backups mee kan maken. Hiermee worden alleen nieuwe en gewijzigde bestanden gebackupped. Anders zijn er er nog wel talloze andere backup tools te vinden. Wat ik zelf een hele goede vind is Cobian Backup, zeer uitgebreid en kan ook in het Nederlands gebruikt worden. En het is volledig gratis. Cobian Backup kan bovendien draaien als service.
Link naar reactie
[quote:109d9dd088="rolfb"]Syncback kan ik ook aanraden, hoewel het wat kleine foutjes heeft vlgs mij. Maar verder inderdaad erg praktisch en zo simpel of uitgebreid maken als je zelf wil! (ik gebruik het voor het maken van backups van "documents and settings" van een laptop naar een server.)[/quote:109d9dd088]Vertel eens. Ben ze zelf niet tegengekomen, maar je maakt me nieuwschierig..........
Link naar reactie
Ik heb de tool hier niet bij de hand dus moet het uit m'n hoofd doen. Het tabblad waarop je kan aangeven dat je wilt syncen naar een netwerklocatie (dus niet een standaard driveletter, maar een //ip.adres/share locatie) is volkomen inactief bij mij. Ik wil echter niet dat de backuplocatie als driveletter beschikbaar is (vanwege verwarring over wat de werk- en wat de backup locatie is) dus ik moet nu telkens handmatig een share mappen naar een driveletter, backup maken en connectie verbreken. Het verzenden van een mail ter bevestiging van een backup-operatie zorgde voor een crash van de laptop. (Overigens gebeurde dat ook met het verzenden van een belastingaangifte, dus ik sluit zeker niet uit dat dat aan bv een driver ligt, en niet aan de applicatie. Beide maken nl gebruik van een interne smtp server). Het automatisch afsluiten van applicaties (mn Outlook) voor het maken van een backup werkt niet juist (outlook.pst wordt niet vrijgegeven). nogmaals effe uit m'n hoofd, details kunnen verschillen. Maar al met al wel een aanrader deze applicatie.
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...