Ga naar inhoud

registry verandering?


Egelie

Aanbevolen berichten

Het komt voor, dat windows ( 7 of 10) opstart met een iets oudere GOEDE registry. Je registry kan veranderd zijn tijdens experimenten of slechte installaties of andere oorzaken. Kortom , windows ( in dit geval 10) start op met de verkeerde registry. Nou heb ik wel vaak kopieen van mijn registry die ik eventueel kan instlleren met Registrar registry. Kortom ik wil graag weten bij het opstarten welke registry het systeem kiest. Er is een overweldigende hoeveelheid informatie, maar welke is de goede.?
Link naar reactie
Nou dat gaan we natuurlijk niet doen. Het probleem wordt helemaal niet veroorzaakt door registrar registry. Dit is een professioneel registry manager. Het verschijnsel dat windows bij het opstarten een oudere registry pakt, ( kan van een paar uur eerder zijn) bestaat al zolang er met registry wordt gewerkt. Ik herinner mij Windows 3.1 nog. Nee , ik ben heel blij met registrar registry. Een backup is zo gemaakt. En je kunbt er veel mee, mits je de registry ten volle begrijpt. En daar zit 'm de klou. Dat doe ik dus niet voldoende. Maar ik heb vaak iets kunnen repareren of veranderen dankzij dit prgr. Als je mij je e-mai ladres geeft stuur ik je de .chm van dit prgr. Of ga naar http://www.resplendence.com frits Egelie p.s. ik heb dus niks aan je antwoord.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Ja de vraag is nog steeds niet beantwoord. Gisteren diende zich wederom de vraag aan in de vorm een onbedoelde registry-verandering Het zit nl zo. Als ik b.v .op een url link klik in b.v. mijn post of op een webpage, dan wil het prgr er niet meer heenspringen. Dat is bijzonder vervelend. Ik kan de url kopieeren en in de adresbalk invullen en dan werkt het prima. Dit verschijnsel is een flink aantal keren voorgekomen zonder aanwijsbare reden. Als ik het wil repareren, ga ik naar Registrar , waar ik na elke installatie van prgrs registry kopieen maak. Ik kan dan naar een iets oudere regsitry terugkeren. Zoals ook nu, en het werkt weer prima. Maar het kan best zijn dat over een paar dagen het verschijnsel weer optreed. Ik kan dat nergens aan zien. Het betekent dus dat windows 10 met de verkeerde registry opstart. Pas als ik specifiek op een link klik, merk ik of alles werkt als vanouds of dat er weer iets defect is. Dus het zou pretig zijn te weten hoe het komt en wanneer er een verkeerde registry wordt gekozen door Windows 10.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...