Ga naar inhoud

netwerk-share beveiligen in winXp


anoniem

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
Nou, Dat heeft te maken met de nieuwe structuur te maken. Bij Windows 98 ligt de authorisatie share-niveau, bij Windows XP opuser-niveau. Dit betekend dus dat alleen de users die toegekend zijn aan een share deze mogen benaderen. Standaard is dit "Everyone" met alle rechten, helaas... Iedereen die de share probeerd te benaderen maar niet als user bekend is op jouw systeem, en waar niet de groep "Everyone" rechten heeft, zal dus een schermpje voor zich krijgen om een userid en wachtwoord in te vullen... Tis waarschijnlijk even wennen, maar het werkt een stuk beter. Ik hoop je hiermee geholpen te hebben??
Link naar reactie
Door het uitschakelen van eenvoudig delen zie ik idd de knop 'machtigingen'. Echter zie ik dan bij locaties alleen maar mijn eigen computer en geen andere computers van het netwerk. Dat was immers de bedoeling, een share voor andere computers beveiligen. Ziet iemand anders wel meerdere computers bij locaties of niet????
Link naar reactie
Je moet in dit venstertje alleen de gebruikersnamen of groepen selecteren die toegang mogen krijgen tot jouw computer. (je kunt geen computers selecteren) Je selecteert dan bijv. een gebruikers naam. Als je dan met een andere computer binnen het netwerk de share wilt bekijken moet je inloggen met de geselecteerde gebruikersnaam. Selecteer je een gebruikersgroep, dan moet je inloggen met een gebruikersaccount die binnen deze groep ligt. Een beetje duidelijk zo? Ik hoop het wel, succes :D
Link naar reactie
Ja inderdaad; alleen kan ik op mijn computer alleen maar een gebruiker van mijn computer kiezen (pc1\Ewie). Als ik namelijk een andere gebruikersaccount op een andere computer intyp (pc2\andere gebruiker) dan zegt ie: Het object met de pc2\W. Snel is niet afkomstig van een domein dat is opgegeven in het dialoogvenster Locatie kiezen, en is daarom ongeldig. Maar bij locatie kiezen kan ik alleen maar mijn eigen computer kiezen???? Dit is ook niet de bedoeling, want voor de tweede gebruiker kan ik dan ook geen wachtwoord instellen en dan zou ik ook elke gebruiker op elke computer in het netwerk moeten toevoegen. Iemand die het wel is gelukt?? (een netwerkshare beveiligen met een wachtwoord) Wat ik ook niet snap is waarom het allemaal zo moeilijk moet. In windows98 was het gewoon een kwestie van deze map delen en wachtwoord opgeven...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...