Ga naar inhoud

NAS van LG; wachtwoord vergeten


anoniem

Aanbevolen berichten

NAS van LG, N2-serie. Maanden niet gebruikt en nu wachtwoord vergeten. Volgens handleiding helaas-pindakaas, data niet meer toegankelijk en bij instellen nieuw wachtwoord wordt alles gewist. Is er echt geen oplossing? Zou ik de hdd's niet kunnen verwijderen en aan een pc hangen? Of wordt in raid alles gecodeerd? Ben een leek op dit gebied ;-)
Link naar reactie
Ik denk niet dat de data versleuteld is op die LG Nas als je dat niet eerst zelf ingesteld hebt. Ik ken niet zoveel van een Nas maar je kan het best inderdaad die harde schijven even aan je PC hangen, misschien werkt het wel. Niet geprobeerd is niet gewonnen ;) en kan je anders even een typenummer van die Nas geven? Dan kunnen we misschien wat meer details vinden.
Link naar reactie
De harde schijven in een pc (Windows) hangen gaat niet werken. - E.e.a. staat in RAID - De NAS zal de schijven waarschijnlijk in EXT geformatteerd hebben. echter.... de RAID configuratie staat op de schijven. :) Haal de schijven uit de NAS, reset de NAS en bouw de NAS weer op, m.a.w. maak een gebruiker aan met voldoende rechten. Als je de schijven weer in de NAS stopt komen deze volgens mij weer in beeld. LET OP: Bovenstaand is in theorie, ik heb dit nog nooit geprobeerd!! :) Kijk eerst of de schijven niet gewoon via het netwerk te benaderen zijn om de data te back-uppen. M.v.g. Niels
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...