Ga naar inhoud

Server 2003 loopt vast


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Een raar probleem. We hebben hier een server staan die loopt onregelmatig compleet vast als we vanaf een client computer de gedeelde schijf op de server proberen te benaderen. We benaderen deze schijf veel vaker, meestal gaat het goed, maar zo af en toe als ik bijv een map probeer te openen, gebeurd dit niet (zandlopertje), als ik dan naar de server kijk kan ik nog inloggen vanuit de schermbeveiliging, soms hoogstens nog op op de start knop klikken en dan zit de server ook helemaal vast. Het enige dat helpt is herstarten, daarna loopt alles weer als het zonnetje. Ik heb de helpdesk van de server gebeld, maar die hebben natuurlijk alleen hardware support. We zijn erachter gekomen dat het geen hardware probleem kan zijn. Softwarematig kon de helpdesk me niet verder helpen, het enige advies dat ze gaven was het defragmenteren van de active directory, dit heb ik gedaan, maar helaas zonder positief resultaat. Ik heb verder geen idee waar ik moet zoeken, dus ik hoop dat iemand hier dit probleem bekend voor komt mij misschien verder zou willen helpen uit te zoeken waar het probleem zou kunnen zitten.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
Event logs zijn bekeken, ook door iemand van de helpdesk van Dell, maar daar is niets bijzonders in te vinden. Afgelopen weekend een tweede netwerkkaart in de server gezet, er zat er één in. Dus nu één voor de internet verbinding en één voor het lokale netwerk. Helaas, vanmorgen liep de boel nog steeds vast. Echter de laatste tijd loopt het steeds vast bij gebruik van één client computer. Deze heeft overigens als enige Vista geinstalleerd. Gaan we met die computer naar bestanden op de gedeelde schijf op de server, loopt deze vast en vervolgens loopt de server ook vast. Het lijkt dus op één of ander conflict tussen deze client computer en de server. Iemand enig idee waar te zoeken ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...