Ga naar inhoud

Exchange


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem. Ik heb een nieuwe exchange server geinsatleerd en geconfigureerd. Maar nu is het wenselijk om een limiet in te stellen omdat sommige gebruikers een veel te grote mailbox hebben. Hoe regelen jullie dat? Mijn specifieke vragen zijn : wat is bij jullie de maximale grote? En hoe regelen jullie dat met archiveren? Aangezien deze standaard lokaal staat en bij een crash of diefstal je de data kwijt bent.
Link naar reactie
Een limiet op mailboxgrootte stel je in, in de eigenschappen van de storage group waar de mailboxen in staan. Deze limiet geldt dan voor alle mailboxen in de storage group en dit geeft je eventueel ook de mogelijkheid om een aparte storage group aan te maken voor gebruikers die toch meer nodig hebben dan de geldende limiet (mits je Exchange 2000 of 2003 enterprise, of exchange 2007 hebt). Ik stel meestal een limiet van 2 GB in, maar er zijn ook klanten waar dit minder is. Het ligt er maar net aan wat de policy is bij die klant. Het archiveren kan ook naar een PST bestand die op het netwerk staat en dus gewoon in de backup meegenomen kan worden.
Link naar reactie
Hallo, Ik weet waar ik het moet instellen maar ik weet niet hoe andere bedrijven dit doen. Worden daar de pst's lokaal opgeslagen of op een netwerk share. Daarom de vraag hoe regelen jullie dit? Ik zat te denken aan de gewone medewerkers 500mb max en managers 2 gig. Maar wat moet ik doen met de pst's
Link naar reactie
Bij ons mogen we max 1 GB op de server zetten, maar ik heb het idee dat er heel soepel mee omgegaan wordt, ik ben er overheen maar heb nog geen bericht gehad... Er wordt geen verschil gemaakt tussen werkvloer buro... . Mensen op de werkvloer kunnen zelfs nog wel meer data hebben.... die ze uitwisselen... (bijv als er geen gesharede map is met mensen die maar 1x contact hebben). Ik doe vnl buro werk en mijn mail is ca 1 GB per jaar... en dan nog 0.5-1 GB aan pdf , ppt, doc, etx.... (deels dubbel...) Voor de rest wordt de mail lokaal gecached, zodat je off-line alle mail bij je hebt (niet alleen handig op een laptop, maar ook als de mailserver kuren heeft... dan kun je als gebruiker toch verder met de mail die je allemaal hebt). Losse pst's van eerdere backups moet je uiteraard zelf lokaal weg zetten... en dan heb je zelfs jouw archief bij je.....(wel even als bestand aan outlook koppelen) Op de afdeling hebben we nog een paar externe schijven voor backup van deze oude pst archieven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...