Ga naar inhoud

Wil iemand server testen?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, ik wil mijn Apache server met PHP en MySQL ook beschikbaar maken voor de buitenwereld. Wel alleen voor specifieke ip-adressen denk ik. Probleem is dat ik achter een Asus WL500g-router zit. Ik heb al Virtual Server en Port Trigger opengezet op port 80 en de instellingen zien er nu als volgt uit: [code:1:004445f52e] Port Trigger Trigger Port | Protocol | Incoming Port | Protocol | Description 80 TCP 80 TCP Apache Server Virtual Server Port Range | Local IP | Local Port | Protocol | Protocol No. | Description 80 192.168.1.2 80 TCP Apache Server(80) [/code:1:004445f52e] In de firewall-instelling kan ik niets veranderen voor zover ik kan zien, maar bij Shields Up zijn alle poorten (incl. 80) nog steeds stealth. Maar als ik mijn server met mijn externe ip-adres test, dan werkt dat niet (localhost werkt uiteraard wel). Nu heb ik op dit forum gelezen dat dit kan komen doordat je niet vanaf een interne computer een externe pagina kan oproepen die op een interne server wordt gehost. Dit om oneindige loops te voorkomen. [b:004445f52e]Mijn vraag dus: kan iemand even kijken of mijn server bereikbaar is op [url]http://83.162.24.146[/url]?[/b:004445f52e]
Link naar reactie
Ja, de router was gerestart en alle instellingen waren gesaved :) Ik heb nog even naar mijn httpd.conf bestand gekeken en daar het een en ander gewijzigd. Je moet natuurlijk ook iedereen toegang geven tot je server hè? :wink: [b:f3fc9d22d0]Edit:[/b:f3fc9d22d0] Zijn deze instellingen van mijn httpd.conf bestand goed? Listen 192.168.1.2:80 (externe ip-adres werkt niet, was localhost:80) ServerName 192.168.1.2:80 (was localhost:80) # # Controls who can get stuff from this server. # Order deny,allow Allow from all Dit was: # # Controls who can get stuff from this server. # Order deny,allow Deny from all Allow from 127.0.0.1
Link naar reactie
dat lijkt me wel handig. ik krijg nu de melding: Could not connect to the remote server. en als ik ping zegt ie dat de destination host unreachable is. EDIT: die volgorde van deny en allow is niet helemaal goed denk ik. er staat order deny,allow maar er staat er onder geen deny rule. ik weet niet wat daar wel moet staan maar er lijkt me zoiets als Deny nobody (officiele term weet ik niet). correct me if i'm wrong
Link naar reactie
[quote:ddb494798a="screenxxl"]dat lijkt me wel handig. ik krijg nu de melding: Could not connect to the remote server. en als ik ping zegt ie dat de destination host unreachable is.[/quote:ddb494798a]Heb het toestaan van ping requests ook aangezet in de router, maar ik weet niet of dat noodzakelijk is? Zijn de instellingen in de router goed of moet daar nog iets veranderd worden (wat wel raar zou zijn, aangezien die Virtual Server functie dan redelijk nutteloos is)? [b:ddb494798a]Edit:[/b:ddb494798a] Het zou kunnen dat het order allow, deny moet worden. Dan krijg je: Order allow, deny Allow from all Een deny-regel is dan niet noodzakelijk volgens mij. Toen ik dit echter veranderde kon de server niet meer herstarten. Ook de vorige instelling werkt niet meer :-? [b:ddb494798a]Edit 2:[/b:ddb494798a] Krijg nou de server helemaal niet meer aan de praat. Heb alle instellingen teruggezet naar de oude instellingen denk ik, maar het werkt niet :cry:
Link naar reactie
Ik draai momenteel op Windows. Dat de server niet bereikbaar is kan kloppen; ik krijg hem niet meer werkend, nadat ik listen en ServerName heb gewijzigd. In de oude instellingen doen ze het ook niet meer en kan helaas niet vinden waar het aan ligt :cry: Dus als iemand nog tips heeft voor de plotselinge staking van mijn server, graag! :D [b:60cbb58245]Edit:[/b:60cbb58245] Heb de default configuratie maar erop gezet en nu doet hij het weer lokaal. Nu nog extern :roll:
Link naar reactie
Even Apache -t gedaan in de console en ik het is gelukt om mijn configuratiebestand weer te laden 8) Apache was een beetje streng voor me; een spatie tussen order allow,deny - dus order allow, deny - wordt niet toegelaten :-? Probleem dat niemand op mijn externe server kan blijft bestaan. Als ik porttriggering en virtual server uitzet, kan ik wél via mijn externe ip-adres op mijn router komen (alhoewel dat niet zou mogen :evil: ). Zodra ik die aanzet krijg ik een time-out. Wie helpt en wil nog even kijken op [url]http://83.162.24.146/[/url]?!
Link naar reactie
met DMZ lukt het ook niet. Ik had daar mijn lokale ip ingevuld, 192.168.1.2. Ik heb nu zowel porttrigger, vitrual server en virtual dmz aanstaan. In de portforwarding status staat nu: [code:1:78977a6d37]Destination Proto. Port Range Redirect to 83.162.24.146 ALL ALL 192.168.1.2 83.162.24.146 TCP 80 192.168.1.2[/code:1:78977a6d37] @ge0rgiie: zou u anders eens naar uw instellingen willen kijken, en deze hier posten of via PM? Welke firmware-versie gebruikt u? De mijne is de laatste, 1.9.4.0. Bij voorbaat dank! [b:78977a6d37]edit:[/b:78977a6d37] Ik heb nu in de firewall-settings van de router aangezet dat je ook vanaf een remote computer in de webinterface van de router kan komen. Dit gaat via port 8080. Via het externe adres doet hij dit wel, lokaal hoef ik er nog geen 8080 achter te zetten (terwijl dat wel moet volgens de aanwijzingen bij die optie). Mijn eigen server is nog altijd niet zichtbaar :cry: [b:78977a6d37]Edit 2:[/b:78977a6d37] Hoewel...op [url]http://crypto.yashy.com/nmap.php[/url] zie ik nu dat port 80 gezien wordt, al is hij nog wel gesloten (80/tcp closed http). Dat is al een vooruitgangetje toch? 8) [b:78977a6d37]Maar hoe krijg ik die port open?[/b:78977a6d37]
Link naar reactie
Aah ok, dacht dat die info wel genoeg was 8) In het configuratiescherm van je router zet je virtual server aan: port 80 en doorverwijzen naar je [b:cc7dd913ab]interne[/b:cc7dd913ab] ipadres (in mijn geval 192.168.1.2). Als je extern toegang hebt naar je router, zorg je ervoor dat deze poort 8080 gebruikt, maar het is beter om dit uit te zetten. Bij de Asus WL500g router kan dit onder het kopje firewall. [b:cc7dd913ab]Porttriggering en Virtual DMZ laten voor wat het is![/b:cc7dd913ab] In je httpd.conf van Apache zet je bij Listen 80, bij ServerName zet je je lokale ip-adres (weer 192.168.xxx.xxx dus, kan ook 10.0.xxx.xxx zijn geloof ik). Nu zou je server beschikbaar moeten zijn voor de buitenwereld. Als je nog een lokale firewall hebt staan, is het verstandig deze zo te configureren dat port 80 openstaat of hem anders (tijdelijk) uit te zetten :wink: Het opvragen van je lokale ipadres: Ga naar start -> uitvoeren. Type 'cmd' (zonder aanhalingstekens) en druk op enter. Typ dan 'ipconfig /all', wederom zonder de aanhalinkstekens. Kijk nu bij IP-adres, in de meeste gevallen zal daar iets staan van 192.168.xxx.xxx Graag gedaan :lol:
Link naar reactie
Ik zie overigens dat je bij demon zit. Het probleem dat je niet zelf via je externe IP je site kan testen is te omzeilen door in je browser de proxy van demon in te vullen (weet effe niet wat de exacte URL is, moet je effe opzoeken). Je page request gaat dan vanaf je LAN naar de server van demon en komt dan van buitenaf terug naar je server.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...