Ga naar inhoud

Log script / rechten probleem


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, We hebben een script gemaakt wat ervoor zeorgt dat er in een tekstbestand wordt weggeschreven wie er inlogt, op welk tijdstip, met welke pc etc. Idem met uitloggen. D.m.v. policie aan ou studenten gehangen. Dit werkt. Probleem is het volgende: als ik rechten t/m modify geeft wordt er idd in het tekstbestand weggeschreven, anders niet. Er moeten dus voldoende rechten zijn, maar aan de andere kant wil ik niet dat studenten deze scripts zien en al helemaal het logbestand niet. Nu zouden ze het handmatig kunnen aanpassen. Kortom: waar kan ik het beste de scripts en het tekstbestand (logfile) plaatsen en hoe los ik het dan goed op met de rechten> Iemand een idee??
Link naar reactie
Dat is inderdaad lastig met de huidige oplossing. Het enige dat je denk ik met het tekst bestand kan doen is zorgen dat het login script niet wordt weergegeven. (is een instelling in de GP) en zorgen dat ze geen rechten hebben op de map(pen) waar het tekst bestand staat. Zodat ze er niet naar toe kunnen browsen. Een slim persoon kan dan wel als hij het pad weet het bestand openen. Een betere oplossing zou denk ik zijn een klein progamma'tje schrijven dat verbinding maakt met een database (MySQL, Access) en daar naar wegschrijft wie er inlogd en waarneer. Kun je bovendien ook nog een query op uitvoeren en per dag of gebruiker login/out info weergeven.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...