Ga naar inhoud

krijg FTP Server niet aan de praat


Aanbevolen berichten

Die 10... is idd voor intern. Die reeks geeft de modem af (dit is eigenlijk ook een soort van router) en mijn PC had toen 10.0.0.150 als IP. Ik weet niet hoe ver die Modem kan reiken en of die over de router heen kan gaan, jouw tip werkte iig niet. Heb ik net geprobeerd. Ik ga vanmiddag nog ff kijken of ik [url=http://www.dosgg.nl/cgi-gg/sframe.pl?vpn.html&Netwerk%20thuis&resize]dit[/url] nog helpt. Dat kreeg ik als antwoord in de HCC nieuwgroep waar ik eerst vroeg of HCC toevallig nog poorten blokt. Moeten de andere PC alleen wel ff geen internet nodig hebben...
Link naar reactie
Als het recht aan het modem wel werkt dan blokt HCC dus niets en blijf ik er bij dat je ongelovelijk de IP's door elkaar aan het halen bent. Vandaar nog een keer vragen, wat is het IP van de computer met de FTP server (intern)? Want ik ben bang dat je toch nog bepaalde IP's door elkaar aan het gooien bent. Je lust volgens je schema in post 1 door naar je router. En daar zeg je ook dat je een 1.x.x.x als extern IP hebt, dat kan niet. Timo
Link naar reactie
Internet --> Alcatel Modem (10.0.138 als interne ip adres om hem aan te roepen en configuratie te veranderen) --> (10.0.0.150 als remote adres opgegeven om sweex van buiten te benaderen) Sweex Router (192.168.2.1 om sweex te configureren) --> Mijn PC (192.168.2.100 om mijn pc in het netwerk te benaderen) Toen ik achter de modem ging testen had mijn PC TIJDELIJK 10.0.0.150. Omdat het modem (als DCHP-server) dit het eerste adres is dat hij uitdeelt. Mijn server draait dus op 192.168.2.100. Ik probeer poort 21 en 20 door te lussen naar de router (naar het remote adress). In de router probeer in poort 21 en 20 door te lussen naar mijn PC. Dit werkt dus niet, ook als ik rechtstreeks vanaf de modem naar 192.168.2.100 probeer door te lussen.. @Zidane007nl: heb je [url=http://www.dosgg.nl/cgi-gg/sframe.pl?vpn.html&Netwerk%20thuis&resize]deze[/url] tip al gevolgd?
Link naar reactie
toen ik dat programmatje had uitgevoerd, konden mensen weer gelukkig kijken op me localhost, maar toen ik IE wou opstarten maakte hij geen verbinding met het internet, terwijl ik wel op MSN kon... Dus ik moest me instellingen weer ongedaan maken, heb nou weer de originele instelling :-?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...