Ga naar inhoud

Advies nieuwe router (VLAN)


anoniem

Aanbevolen berichten

Halloo mensen, Ik ben op zoek naar een nieuwe router, en ben benieuwd welk advies jullie geven. Mijn oude netwerk kan wel een opknapbeurt gebruiken, en daarom ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe router, en een aantal accespoints. Ik wil graag mijn internetverbinding opdelen in verschillende netwerken (VLAN's) Deze vlans moeten zowel bekabeld als draadloos beschikbaar zijn, op internet heb ik de Cisco WAP123 accespoints gevonden, welke voor elke VLAN een andere SSID uit kunnen zenden, dit is wat ik zoek. Ik ben dus op zoek naar een router met een aantal fysieke poorten, enkele poorten zullen toegewezen worden voor verschillende VLANs, en één poort zal als trunk gebruikt worden om alle VLAN's naar de accespoints te sturen. Ook moet elke VLAN een eigen DHCP pool hebben, en een routing naar de WAN poort. Tussen de verschillende VLANs mag geen comminucatie plaatsvinden. Het totale aantal gebruikers zal rond de 40 liggen. Redunantie heeft geen hoge prioriteit. Ik heb vooralsnog geen budget, het moet gewoon werken. Ik ben benieuwd naar jullie advies, Bvd, Erné
Link naar reactie
Als het zakelijk is zou ik eens kijken naar een [url=http://www.fortinet.com/products/fortiwifi/40C.html]FortiWiFi-40C[/url]. Ik heb daar laatst nog eens mee gespeeld, en die kan alles wat jij wilt. (en nog meer) Vlans, policies,VPN. En je kan er tot 5 accespoints aan knopen, en die centraal managen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...