Ga naar inhoud

Printen vanuit Vista naar XP met HP Deskjet


anoniem

Aanbevolen berichten

(Basis: laptop Aspire 7520G met Vista Home Premium SP2; WLAN; desktop met XP SP3; HP Deskjet 930C gekoppeld aan de desktop) Printen vanaf de laptop wil niet lukken. Geef ik een printopdracht vanaf de laptop en kies de printer van de desktop dan zie ik in de printerstatus het document staan. Echter onder “Pagina’s” staat n.v.t.; bij eigenschappen van het document staat dat het document 0 bytes groot is (daarom wordt er ook niets geprint). Hoe kan ik de inhoud wel printen? Misschien nog van belang: het probleem ontstond na een nieuw moederbord in de desktop.
Link naar reactie
PC1 bedankt voor je reactie maar zo'n configuratie kan ik niet uitvoeren. Via een andere sugestie heb ik de oplossing gevonden in de volgende link: http://www.vista-helpdesk.nl/tips-a-tricks-windows-vista/71-geen-connectie-verbinding-met-xp-gedeelde-printer-onder-vista.html In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Link naar reactie
De standaard handmatige manier om dit te doen is om 1. de printer lokaal te installeren en te testen (aangesloten via USB bijvoorbeeld) 2. dan de pc aan te sluiten op de pc waar die hoort en te delen en onthoudt de deelnaam of het ipnummer van die pc 3. Verander bij 1 bij de poorten de lokale poort in een TCP/IP poort en vul daar de gegevens in... Voordeel: dan weet je zeker dat je alle drivers reeds op je pc hebt, en dan de printer werkt en dat je je alleen op de netwerk verbinding hoeft te concentreren... Maar je hebt zelf netjes opgelost 8)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...