Ga naar inhoud

3G met dongel op Empire M712 tablet


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een Empire M712 android tablet. Volgens de gebr.aanwijzing kun je deze met een dongel gebruiken. Die moet je dan via de micro-usb aansl. met een verloopkabeltje gebruiken. Nu heb ik een prepaid dongel aangeschaft van Kpn en dacht deze dan te kunnen gebruiken. Helaas lukt dit niet. Van de fabrikant krijg ik de mededeling dat mijn vraag hierover geen hardwareprobleem is en zij geen antwoord op mijn vraag kunnen geven> In ieder geval ben ik nog geen steek verder. Wie weet hoe je die dongel toch kunt gebruiken. Op mijn laptop werkt de dongel perfect overigens. Als ik de dongel aansluit knippert het blsuwe lampje langzaam, dus er lijkt wel verbinding te zijn, maar daar blijft het bij. Sterker nog, als ik de dongel aansluit, gaat het scherm op zwart gaat en verschijnt de melding dat de usb-storage beschadigd is terwijl dit niet zo is. Komt ook voor dat ik terwijl wifi aanstaat, de tabl. aangeeft dat er een 3G-verbinding is, maar als ik de wifi uitzet, is ook 3G weg.
Link naar reactie
ongetwijfeld zal er geen android driver op de dongel staan. Wat er bij de systeem eisen staat is dit: Windows 2000 SP2, XP, Vista, Windows 7 of vanaf Macintosh OS 10.3.9 Wat er ook staat en dat kan verwarrend zijn: Daarnaast is de SIM-kaart in uw Dongel ook te gebruiken voor uw tablet of iPad. Dat betekent alleen dat je de data sim kaart in een tablet (android of ipad) kunt plaatsen, maar dan moet dat apparaat wel over een sim slot beschikken, wel de pin op 0000 zetten. De dongel wordt niet ondersteund. Hier nog aanvullende info http://android-tablet-store.discountsuppliers.nl/blog/android-info/7-3g-dongel-op-een-android-tablet.html
Link naar reactie
De link heb ik bekeken en geprobeerd uit te voeren. Ik merkte wel dat de dongel na het verwijderen vd. pincode kontakt maakte, maar ik kon geen internetpagina openen. Sterker nog, het scherm gaat op zwart. Ook het programma Mobile Partner waar meerdere versies van in omloop zijn, biedt geen soelaas. Wie het weet mag het zeggen of ik moet me erbij neerleggen dat deze dongel het niet doet op android. gr.
Link naar reactie
Wat het filmpje laat zien is dat er dongels zijn die je op de tablet kunt gebruiken. Dat wil nog niet zeggen dat jouw type geschikt is. Op de eerder gegeven link staat het toch redelijk netjes uitgelegd. Wat er wel duidelijk staat is dat je een geschikte dongel eerst via de computer moet configureren voor jouw provider en pas als dat werkt, op de tablet aansluiten.
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Ik heb hetzelfde probleem gehad: de dongels van KPN werken simpelweg niet op Android. En op sommige tablets slopen ze ook het 3G gebeuren uit het besturingssysteem. LG en Samsung doen dit omdat ze ook tablets hebben met 3G. Kies je voor een tablet zonder 3G, dan is het niet mogelijk om een dongel te gebruiken omdat ze dit hebben verwijderd. Schandalig, maar goed... Voordat je dongels gaat kopen, kijk eerst in de instellingen van de tablet: Instellingen>Meer...>Mobiele netwerken. Staat "Mobiele netwerken" er niet bij? Dan gaat een dongel nooit werken op je tablet. Een alternatief is een mifi router maar die is wel duurder dan een gewone dongel. Ik heb zelf een E220 dongel en dat werkt prima. Let er dus wel op welk type dongel je koopt... :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...