Ga naar inhoud

draadloos internet onder 98SE


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Configuratiescherm>Netwerkverbindingen... die vind ik niet onder 98SE Daar heb ik alleen Netwerk dus heb geen idee wat ik met dit advies moet... De cd van de provider (hetnet/kpn) ondersteund dit systeem naar dat ik weet ook niet ik kom met ipconfig ook iets tegen onder de naam ppp adapter daar zie ik een DHCP-server vermeld 255.255.255.255 ... zou daar een probleem in schuilen?
Link naar reactie
Hostnaam kesler.kesler dns-servers 192.168.1.254 ; 195.121.1.34 knooppuntype Broadcast netBios scope-id [blanco] IP routing ingeschakeld [geen vink] WINS Proxy ingeschakeld [blanco] NetBIOS-omzetting gebruik DNS [aangevinkt] IP-adres 192.168.1.200 Subnetmasker 255.255.255.0 Standaard gateway 192.168.1.254 DHCP-server [blanco] Primaire WINS-server [blanco] Sec. WINS-server [blanco] Lease verkregen [blanco] Lease verloopt [blanco] zo dat zijn alle gegevens... wie weet de oplossing?
Link naar reactie
Ben geen expert maar ik dacht dat het er niet slecht uit ziet. Je hebt e.e.a ingesteld met de W98 software voor de Experiabox, neem ik aan. Ruk eens de stroomstekkers er uit van Experiabox en PC en ga 10 minuten wat anders doen. Als je rechtsonder na opstarten een TV-symbooltje (of zoiets) ziet met een kruisje er op, moet je er op klikken en je netwerknaam (SSID) en sleutel (wachtwoord, passphrase, sleutel) in kloppen en zie je dan nog niks dan moet je alle hierboven gegeven suggesties weer nagaan.
Link naar reactie
Zekers...dan kan je ook in je router e.e.a instellen, indien nodig maar voorlopig zou ik als ik jou was er even vanaf blijven. Maarre..niet om 't een of 't ander... je hebt nog nooit de draad er aan gehad? Bedraad moet het altijd doen, zoniet, dan moet je op een andere pc nieuwe chipsetdrivers ophalen waaronder voor je LAN-kaart. Eeehhh...uuhhh...heb je wel eens je browser opgestart? Misschien doet draadloos het al en zo niet, zet eerst alles 10 minuten uit!!! :evil: Als draadloos blijft weigeren, kijk in het Apparaatbeheer of je problemen ziet bij je interne netwerkkaart (heb je die in je laptop)of -USBstick, doe de draad er aan, gooi de driver weg en haal een nieuwe driver op. Ik zie in jouw opsomming nl. niet de Ethernet Adapter info (ik kan in dat vak mijn Netgear wireles USB stickie selecteren) en daaronder staat bij mij dan het Adapter Address en dat is inderdaad het MAC-nummer van mijn USB-onvanger. Nog iets, staat het netwerk AAN (combinatie Fn-toets met andere toets met antennesymbooltje of zoiets)? Waarschijnlijk heb je zo'n hardwarematige knop niet (zit op mijn oude laptop ook niet).
Link naar reactie
Je zou nog kunnen checken op de website van WeetHet [url=http://www.weethet.nl/dutch/internet_routerip_win9xme.php]Netwerk - Instellingen voor router gebruik (Windows 95, 98 en ME).[/url] En op de site van Microsoft artikel 192534 [url=http://support.microsoft.com/kb/192534/nl]Oplossen van problemen met netwerkverbindingen in Windows 95/98.[/url] Check ook nog op GoT deze thread over [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1300125]Draadloos internet met windows 98.[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...