Ga naar inhoud

draadloze verbinding werkt niet zonder Admin. rechten


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb mbv Sitecom 300n XR een draadloos netwerk aangelegd. Alles werkt goed (verbinding, WPA2-beveiliging, internet, bestandsdeling), maar nu kom ik er achter dat het alleen goed werkt als je Administrator rechten hebt. En die wil ik mijn zoontje van vijf nu net niet geven. Ik gebruik Win XP Professional met SP3. Ik heb mbv tabblad beveiliging alle computergebruikers rechten gegeven op de map van Sitecom in de Program Files. Iemand een idee hoe dit probleem te verhelpen? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Kun je precies uitleggen, wat er niet werkt? Welke foutmeldingen worden getoond? En waarom de map van Sitecom in de Program Files gedeeld wordt met de andere PC's. Het is toch juist de bedoeling dat een specifieke map buiten de Program Files- en Windows mappen gedeeld wordt. Want om in die mappen wijzigingen aan te brengen, zijn inderdaad Administrator rechten vereist.
Link naar reactie
Ik krijg de foutmelding "Sitecom Wireless Utility: You have no 'Administrator' privilege, so some features may not work succesfully." Vervolgens wordt er verbinding gemaakt, wordt er getracht een netwerkadres te verkrijgen (hetgeen kennelijk/vermoed ik) mislukt, en wordt de verbinding verbroken. Dit herhaalt zich continu. Ik dacht: misschien moet het programma wel ergens iets kunnen wegschrijven, en mislukt dat omdat mijn zoontje geen Admin rechtten heeft. Laat ik eens proberen iedere computergebruiker hier bij ons thuis op de map van Sitecom in de Program Files rechten te geven, misschien helpt dat. Waarschijnlijk was dat verkeerd gedacht, want zonder resultaat. Enig idee waar ik het moet zoeken?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...