Ga naar inhoud

Faxen met internet en bellen van Tele2


anoniem

Aanbevolen berichten

LS. Ik zit met een uitdaging waar ik wel wat hulp bij kan gebruiken. Ik heb bij mijn vader internet en bellen van Tele2 geinstalleerd. Hierbij heb ik geen rekening gehouden met het feit dat bellen (middels voip) een probleem voor de fax kan opleveren. Er moet zogenaamd sprake zijn van het T38 protocol. Ik vermoed dat de fax dit niet heeft. Ik heb begrepen dat er zogenaamde ATA's zijn die het signaal kunnen omvormen. Wat ik begrepen heb zijn dit echte VOIP omvormers, dus van RJ45 naar RJ11. Op het modem van Tele2 gaat echter de telefoonlijn in een RJ11 connector. Hier een ATA tussen zetten heeft dus geen zin. Of is het mogelijk de ATA tussen één van de LAN-poorten en de fax te zetten? Wat moet ik dan doen met het faxnummer. Normaal zit deze op dezelfde lijn en vangt de fax faxen af zonder het telefoonsignaal te verstoren. In het uiterste geval zal er een nieuwe fax aan moeten groeien die het T38 signaal ondersteunt. Ik heb deze apparaten echter nog niet gezien, of het staat niet in de specificaties. Heeft iemand een idee wat een oplossing kan zijn? Groeten, Hans
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...