Ga naar inhoud

help! router wil het niet doen :-(


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste kenners, met mijn grote mond zou ik wel ff een wireless router installeren voor draadloos internet op de laptop van mijn tante. Maar helaas, het werkt niet :( De router maakt wel verbinding met de laptop want de signaalsterkte is uitstekend. De router geeft aan: alleen lokaal verbinding. Als ik een netwerkkabel rechtstreeks op de kabelmodem aansluit doet het internet het wel. Eerst dacht ik nog dat er iets mis was met de router dus heb een andere gehaald, maar daar is ook niet het euvel. Als ik het IP adres van de router intoets in IE explorer, dan kom ik het menu van sitecom. Daar doorloop ik een aantal stappen en verteld het menu dat de installatie succesvol is afgerond, ik krijg geen IP adres te zien alleen het adres van de router. Ook als de computer heb gestart. De provider is: UPC, de router is een sitecom wireless router 54G Wl-607. De laptop heeft vista als besturingsysteem. Wie helpt me uit te brand, want ik wee tniet meer wat ik moet doen. Alvast dank voor jullie reactie. Gr, regenpijp
Link naar reactie
[quote:d292ea6754="gerben"]Moet je bij upc ook een vaste computernaam gebruiken? Zoja, die dan in de router instellen. Kan ook zijn dat upc op mac adres checkt, en dan moet je dat van de laptop naar de router klonen. Alles ook al eens een tijdje uitgezet, dus inclusief modem?[/quote:d292ea6754] Ik heb geen idee of UPC een vaste computernaam gebruikt, hoe kan ik daar achter komen? Het Mac adres klonen heb ik al geprobeerd (via het menu v/d router) maar dat mocht niet baten. Ook heb ik alles eens van de stroom gehaald, een paar minuten uit gezet en weer aan maar ook zonder resultaat. :(
Link naar reactie
Voor UPC internet hoef je eigenlijk niks in te stellen. In theorie is router WAN poort op automatisch IP adres (oid), in mijn router heet die instelling WAN TYPE: 'Dynamic IP Address'. Router en UPC modem/box uitzetten en na een korte tijd wachten weer aanzetten. Anders mac adres kopieren, hopelijk heb je het goede mac adres gekopieerd. Wanneer de mac adres koppeling wordt gebruikt, dan moet je je aanmelden en dan zou je automatisch op een speciale server uitkomen. Wanneer dit ook niet werkt, dan staat je router vrijwel zeker fout ingesteld.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...