Ga naar inhoud

Alleen met DHCP toegang tot internet, niet via vast IP...??


anoniem

Aanbevolen berichten

Vandaag m'n oudere Zyxel Zywall2 vervangen door een Zyxel NBG640 draadloze router. Deze gebruik ik momenteel alleen bedraad. Het vreemde is dat als ik op PC en router DHCP inschakel ik probleemloos een verbinding met internet krijg en als ik een vast ip adres, subnetmask, gateway en DNS invoer dat dit niet lukt. Ik krijg wel lokaal toegang en zie en maak verbinding met de andere apparaten in het netwerk, ik kom alleen niet naar buiten. De firewall op zowel router als pc heb ik uitgezet maar dit heeft geen resultaat. Wat zie ik over het hoofd? IP adres, subnetmask, gateway en DNS zijn toch alles dat ik in dien te vullen? Ik wil graag gebruik maken van een vast ip adres vanwege remote verbindingen tussen de diverse lokale PC's en een nog te configureren VPN verbinding. Iemand een idee/tip/suggestie?
Link naar reactie
Sorry, ik ben onvolledig geweest. Betreft de LAN zijde. De router krijgt netjes zijn IP adres en DNS nummers van het kabelmodem en is ook in staat om contact te leggen met een timeserver. Sofar so good dus. Als ik op de aangesloten PC's DHCP inschakel krijg ik probleemloos internetverbinding, vul ik een vast IP, subnet, gateway en DNS adres in (uiteraard in de juiste range, gateway en DNS krijgen het ip adres van de router) dan zie ik alleen de andere systemen in het netwerk echter kom de router niet uit het internet op. Geen mail, ftp, niets. Opmerkelijke is dat ik voor mijn gevoel niets anders doe dan voorheen... Daarnaast heb ik dit overigens op alle drie de systemen die aan het netwerk hangen met zowel XP als Vista. Het lijkt wel of de router alleen wil via DHCP?!?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...