Ga naar inhoud

Wel Internet, geen bestandsdeling met draadloos netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Ben een computer aan het installeren met aan boord een ordinaire netwerkkaart en een draadloze netwerkkaart. Ik gebruik een Speedtouch Thomson ST780 router. Als ik de computer bedraad aansluit op de router heb ik Internet en zie ik in "mijn netwerken" alle computers staan die ingeschakeld zijn. Over en weer kan ik alle bestanden zien. Alles OK dus. Als ik echter de draadloze kaart gebruik, werkt Internet wel maar is er geen enkele computer meer zichtbaar in mijn netwerk. Op de nieuwe computer zie ik alleen de nieuwe computer zelf in "mijn netwerken" staan, niet de andere. Ik werk met vaste IP adressen en heb hetzelfde IP adres dan weer op de bedrade, dan weer op de draadloze netwerkkaart gebruikt. Dus om kort te gaan: Bedraad werkt alles OK, draadloos werkt alleen Internet en het verkeer tussen computers onderling niet.
Link naar reactie
Waarschijnlijk red je het door de MTU over de draadloze verbinding naar beneden bij te stellen. Deze staat standaard op 1500 Probeer het eens met 1472 Hier uitleg/tools http://tweakhound.com/xp/xptweaks/supertweaks9.htm Of dit topic even kijken http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=185363 nb: eerst ook even controleren of bestands en printerdeling wel "aan" staat over de draadloze adapter
Link naar reactie
Bestands en Printer deling stonden natuurlijk wel aan. Is inderdaad zo'n "of je stopt de stekker erin" opmerking maar dat was dus in orde. Wat na lang zoeken uiteindelijk hielp was de netwerkkaart (Sweex) een slotje opschuiven. Raar maar waar maar nu heb ik Internet en bestandsdelng. De bekende ondoorgrondelijke wegen.... Bedankt voor de reactie!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...