Ga naar inhoud

Shares op een ander domein openen


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb het volgende probleem. Op mijn werk beheren we netwerken van andere bedrijven. We verbinden met die bedrijven via vpn(pptp). Een van de bedrijven heeft een windows 2000 server met verschillende shares. Als ik probeer vanaf mijn werkstation(die is aangesloten op het domein van mn werk) de map via vpn probeer te openen krijg ik de volgende foutmelding(Ik open de share via "//ip"): "'//ipaddres' is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op of uw machtiging hebt De opgegeven netwerknaam is niet langer beschikbaar" kan RPC niet vinden Ook als ik lokaal op de pc inlog kan ik de share niet openen. Als ik net view ip doe in cmd krijg ik de volgende fout: Systeemfout 1726 kan rpc niet uitvoeren. Dit probleem is op alle 4 de beheer pc's die aan ons domein is aangesloten. Maar als ik mijn laptop aan het netwerk aansluit(niet domein) dan kan ik ineens de map wel openen. Als ik lokaal op 1 van de pcs inlog krijg ik dezelfde fout. Als ik kijk naar de ipconfig /all gegevens zijn ze hetzelfde behalve de primary dns suffix is anders. Ik heb geprobeerd deze via gpo in te stellen waarna ze wel identiek waren maar dat hielp niet. Verder heb ik alle virusscanners firewalls enz uitgezet, maar dat had geen effect. Ik heb de instellingen van de netwerkverbindingen vergeleken en ze waren hetzelfde. En ik heb wat gerotsooid met de services, maar ook dat had geen zin. Iemand nog ideeen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...