Ga naar inhoud

Eenvoudig vraagje over draadloze router?


anoniem

Aanbevolen berichten

Mensen, Ik heb sinds kort een draadloze router. Áls deze router verbinding heeft is er niets aan de hand. Probleem is alleen dat de verbinding af en toe wegvalt. 'Draadloze internetverbindingen' geeft nog wel gewoon aan dat er verbinding is, maar dat is niet zo. Althans, ik kan niet meer op internet. Als ik vervolgens internetverbinding verbreek en vervolgens weer verbinding maak, is het net alsof er niets aan de hand is geweest. Hij doet het weer gewoon. Misschien heeft het met verversing van het Ip-adres te maken? Dat daar dan een storing ontstaat ofzo? Iemand een oplossing? Groeten, Kosse
Link naar reactie
dat vind ik een weinig oplossend antwoord. Net zo min als de mijne: ga bedraad, dat is sneller en 100x stabieler. Ik heb dezelfde situatie ook gehad. De verbinding bleef maar verbreken en na herstellen deed hij 't weer gewoon. In geval van een pc kan je een draad trekken (doorgaans makkelijker dan men eerst denkt) en dan geniet je nog jaren van stabiel en snel internet.
Link naar reactie
Ok, blijkbaar verliest je router de verbinding met je DSL/Kabel modem. Je ziet dan gewoon verbinding (die ligt immers tussen je router en je Wlan kaart in de pc.) Kun je in het configuratiescherm van je router komen? Daar heb je meestal een "statistics" pagina waar je de gegevens van de verbinding met je modem- en dus internet- kunt monitoren. Maak eens een screendump van deze pagina wanneer het werkt - en een van wanneer het niet werkt. Ik ben benieuwd of je verschillen ziet!
Link naar reactie
de verbinding met de router is dus niet het probleem, zo lees ik in de openingspost. kennelijk is er dus iets mis met de link in de router tussen je wlanpoort en ´de muur´ .... al eens gedaan (heeft te vaak een oplossing gebracht om het niet te proberen): 1 zet alles uit, maak router stroomloos een paar minuutjes. 2 zet router aan, en laat het helemaal opstarten. 3 pas als dat klaar is zet je de pc(s) een voor een aan. heb je ook nog een modem: dan ook die stroomloos, en dan die als eerste helemaal laten opstarten, waarna 1-3 helpt dat niet: lees de handleiding en geef de router een reset naar fabrieksinstellingen, stel ´m opnieuw in en doe 1-3 nog eens.
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...