Ga naar inhoud

Router over de rooie bij vnc viewer


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een sitecom wl122 wireless router, een mac mini met OSX 10.5 en een laptop win XP pro. In mijn netwerk een mac mini met vnc service aan. Dan vanuit mijn laptop met winxp en vnc viewer het scherm van mijn mac overnemen. Ik wil dit omdat mijn mac mini mijn media center is en aan de tv hangt. Natuurlijk zit de rest van mijn gezin wel eens naar tv te kijken terwijl ik wat wil doen op de mac mini. Real vnc werkt niet naar de mac! (weet niet waarom maar het werkt niet) Ik gebruik tightvnc en heb ook ultra vnc geprobeerd. Met deze viewers krijg ik verbinding en kan ik wat ik wil doen. Maar... Na een korte tijd, 2 á 3 minuten, gaat mijn router over de rooie. Mijn wireless verbinding valt weg en ik moet mijn router ressetten (uit en aan zetten) voor ik weer verbinding krijg! Nu ben ik wat aan het rond googlen geweest en vond wat info over aantal verbindingen etc. Ik kan niet echt vinden wat ik moet doen met het aantal verbindingen. Wie weet wat ik moet instellen op welke machines of in de router? Weet iemand een router die dit probleem niet heeft?
Link naar reactie
Dank andre@home. Dacht al zo iets! ik zat net een aanbieding van ziggo te lezen over de Sitecom WL-342 Wireless Router 300N X3 Kost met oude router terug sturen maar 39 euro. Erg aantrekkelijke prijs maar ja, als het niet werkt. Het blijft wel een sitecom. Weet iemand of het toch wel kan met de Sitecom WL-342 Wireless Router 300N X3?
Link naar reactie
Wat ik altijd doe.... de handleiding vooraf.... downloaden en doorlezen.... als je daar niet uitkomt of het kan niet wat je wilt.... is het eenvoudig... niet kopen... Tja en met die goedkope zaken heb je toch vaak maar beperkte opties mbt poort instellingen en zo. De betere apparaten hebben veel meer mogelijkheden met hun interface of zelfs via een telnet toegang. Op mijn Zyxel hoef ik alleen de ftp naar mijn lokale pc te forwarden, de rest gaat allemaal compleet automatisch (ik heb dat zo ingesteld), de firewall staat voor de rest dicht. Vanaf mijn werk kan ik probleem loos mijn pc met Logmein overnemen, erg handig.... (Logmein is een VNC kloon)
Link naar reactie
ik heb ook nog een asus wl500g werkt ook perfect, zit zelfs nog een printserver in... wat in die gpv2 precies zit moet je even uitzoeken. Opvolger dus: http://tweakers.net/pricewatch/197570/asus-wl-500gpv2.html#tab:prices Zeer veel support voor: http://wl500g.info/ Als je geld "over" hebt ga je voor Apple....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...