Ga naar inhoud

WRT54G niet aan de praat te krijgen achter Speedtouch ST706


anoniem

Aanbevolen berichten

M'n ouders hebben een beetje problemen met het netwerk. M'n pa is overgestapt naar een ander internetabonnement bij dezelfde provider (online.nl), en dat zou 23 juni in gaan. Tot en met zondag werkte het prima, maar sinds maandag hadden ze geen internet meer. Het modem wat ze hadden was toen nog een Speedtouch 546. Volgens de provider werkte het modem, het switch gedeelte werkte ook, want het LAN had geen problemen, maar er was geen internet. Vandaag hebben ze een nieuw modem binnen gekregen, een Speedtouch ST706. Even snel aangesloten, en alles leek perfect te werken, maar dat was slechts van korte duur. Na zo'n 15 minuten was er weer geen internet. Ik heb toen toch maar even de handleiding er bij gepakt, alles losgehaald (ook alle telefoonzooi), en even helemaal from scratch alles aangesloten. Uiteindelijk heb ik het weer aan de praat gekregen, maar alleen voor de computers die direct op het modem zijn aangesloten. Ik krijg het niet voor elkaar om internet op m'n Linksys WRT54G voor elkaar te krijgen, zowel bedraad als draadloos krijgt wel verbinding, maar outlook, IE, FF geven allemaal time-outs. Voor de overstap werkte het prima (met de Speedtouch 546 als modem), en die 15 minuten nadat ik vandaag het nieuwe modem (Speedtouch ST706) had aangesloten werkte het ook prima. Maar ik krijg het nu met geen mogelijkheid aan de praat, hebben jullie een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb echt al weet ik veel hoe vaak dat nieuwe modem herstart, alles los gehaald en weer opnieuw aangesloten, ik heb m'n WRT54G gereset, alle poorten geprobeerd, maar allemaal zonder resultaat. Zoals ik al zei, alles achter de WRT54G krijgt geen internet, draadloos niet en bedraad ook niet.
Link naar reactie
De reden van overstappen was overigens dat het abonnement sterk verouderd was, het was eerst bij provider X (weet naam niet meer) heel lang geleden, toen werd het Wanadoo, daarna werd het Orange, en nu is het Online. Maar al die tijd was de snelheid min of meer hetzelfde gebleven, en de prijs ook. Waardoor het nu in verhouding heel erg duur was met huidige abonnementen. Volgens mij was het iets van 3Mbps down en 512kbps up. Nu is het 20Mbps down en 1Mbps up en nog goedkoper ook. Als het ook nog eens helemaal goed zou werken...
Link naar reactie
De speedtouch 760 en de linksys zitten in hetzelfde subnet en dat gaat niet goed. Gesteld dat je de WAN poort van de linksys wilt gebruiken en die dus met een lan poort van de speedtouch verbinden wil, ga dan als volgt te werk. Trek de wan kabel uit de linksys. Sluit een PC aan via een lan poort aan de linksys. log in op de linksys 192.168.1.1 admin/admin Verander het start IP van de linksys van 192.168.1.1 naar 192.168.[b:8756104043]2[/b:8756104043].1 en klik op save. Na 5 seconden even nieuw IP opvragen van de pc met ipconfig /release en daarna ipconfig /renew Daarna kun je weer inloggen op de linksys op zijn nieuwe start ip. Prik nu de WAN kabel er weer in en ga naar het status menu van de linksys. De WAN kant krijgt nu IP van de speedtouch 192.168.1.xxx (eventueel even op release en daarna renew in dat menu. Daarna zal de internet via de linksys / speedtouch werken. Alternatief is zoals gerben eerder aangaf (via lan/lan - dhcp uit - linksys vast ip geven buiten de dhcp pool van de speedtouch en ook niet hetzelfde start ip als de speedtouch) Dit allemaal zeggende, de speedtouch 760 is zelf ook een draadloos model toch? Dus in theorie zou je de linksys niet eens meer nodig hebben.
Link naar reactie
Het klopt dat de ST706 ook een draadloos model is, maar dat is alleen zo als je het volledige pakket krijgt. Op de één van die handleidingposters had je zo'n what's in the box afbeelding, en de helft zat er bij ons niet bij. Zat ook niet in originele verpakking, maar eigen verpakking van Online. Ik ga trouwens nu kijken naar jullie oplossingen, ik geef de voorkeur aan die van Peter Kramer, dus die probeer ik eerst even. Mocht dat niet werken probeer ik die van Gerben.
Link naar reactie
Ik heb gedaan wat je zei, het werkt nu wel iets meer, maar nog steeds niet helemaal. De router werkt nu wel op de switchpoorten, dus als ik een pc met een kabeltje aansluit, maar met draadloos heb ik nog steeds geen internet. M'n Linksys WRT54G (versie 5, nog niet eerder gezegd, maar dan weten jullie dat ook meteen) heeft nu IP 192.168.1.65 van de Speedtouch gekregen, en aan de switchkant heeft hij nu 192.168.2.1
Link naar reactie
[quote:77079a78d8="kid jansen"]Ik heb gedaan wat je zei, het werkt nu wel iets meer, maar nog steeds niet helemaal. De router werkt nu wel op de switchpoorten, dus als ik een pc met een kabeltje aansluit, maar met draadloos heb ik nog steeds geen internet. M'n Linksys WRT54G (versie 5, nog niet eerder gezegd, maar dan weten jullie dat ook meteen) heeft nu IP 192.168.1.65 van de Speedtouch gekregen, en aan de switchkant heeft hij nu 192.168.2.1[/quote:77079a78d8] Wel even inloggen op de linksys (bedraad) en daar bij wireless het SSID instellen en bij beveiling (wireless) een sleutel (kies WPA/ personal /TKIP. voor de sleutel kun je zelf iets bedenken van minimaal 10 cijfers/letters). (SAVE) Dan scannen met een draadloze client en verbinding maken en sleutel in typen.
Link naar reactie
Dat had ik allemaal al gedaan (ik had alleen WPA2 Personal gebruikt), ik krijg ook gewoon een draadloze verbinding vanaf m'n laptop met de linksys, maar internet werkt niet. Ik had trouwens beide oplossingen geprobeerd, allebei hetzelfde resultaat. bedraad werkt het dan wel, maar draadloos nog steeds niet
Link naar reactie
via http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=1978 [quote:de46eeb21a]Er zijn 2 methoden om een wireless router te gebruiken achter de livebox: 1 - de router achter router methode 2 - de router als switch + access point methode [/quote:de46eeb21a] lijkt mij de 2e methode de beste... http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=20&thread_id=1461 [quote:de46eeb21a] ik las dat jullie net als ik problemen hadden met het instellen van een Linksys achter de Livebox. Heb contact gehad met Linksys en mijn probleem is verholpen. Kan nu bestanden weer delen enzo. Heb in de gele poort van de Livebox mijn netwerk kabel voor mijn desktop zitten en in de rode die naar de Linksys gaat. Hier komt de oplossing: Indien u bestand en printerdeling wenst te gebruiken dient u inderdaad zowel de laptop als de desktop aan de Linksys router te koppelen, echter is er ook een mogelijkheid de router als switch in te stellen met draadloos toegangspunt waardoor u de Livebox weer het gehele netwerk laat beheren, en gelijktijdig bestand en printerdeling kan gebruiken. U dient dan onderstaande procedure te doorlopen. U kunt een router als een soort accesspoint gebruiken, in plaats van als router. Hij heeft niet exact dezelfde mogelijkheden, maar kan wel gebruikt worden om in een bestaand netwerk een draadloos gedeelte in te voegen. U configureert dit als volgt. Maak met een kabel verbinding tussen een pc en uw router. De router mag enkel met de pc verbonden zijn: laat de andere connecties voorlopig leeg. Log in op uw apparaat via http://192.168.1.1 Normaal is de gebruikersnaam blanco (laat deze dus leeg) en het wachtwoord "admin". Sommmige apparaten hebben als gebruikersnaam ook "admin", probeer dit als het leeg laten niet werkt. In het geval u problemen heeft met inloggen reset u eerst de nieuwe router: steek een pen achter in het reset-gaatje totdat het powerlampje verkleurt of gaat knipperen. U zult nu eerst uw draadloze verbinding moeten opzetten, alvorens het apparaat in uw netwerk te plaatsen. Ga naar het hoofdstuk "Wireless" op de zwarte menubalk. U begint met het kiezen van een naam (SSID) voor uw netwerk: a) omdat als bijvoorbeeld uw buren ook een draadloos netwerk hebben met dezelfde naam, de draadloze verbinding instabiel wordt omdat uw computer niet zal weten welk netwerk van u en welk van uw buren is, en Cool omdat uzelf dan ook gemakkelijker uw netwerk herkent. Kies bijvoorbeeld uw achternaam als netwerknaam. Druk hierna op "save settings" of "apply". Ga naar het hoofdstuk "Wireless Security" op de blauwe menubalk. Om te zorgen dat derden uw signaal niet kunnen gebruiken zijn er een aantal mogelijkheden om dit te versleutelen. Al onze apparaten ondersteunen WEP-encryptie. Dit is de standaard-encryptie voor zowat alle draadloze apparatuur. Tegenwoordig komen er ook steeds meer apparaten die WPA-encryptie ondersteunen. Dit is een veel krachtiger soort beveiliging dan WEP, en vrijwel alle recente Linksys-apparaten hebben hier ook ondersteuning voor. Vanaf Windows XP met Service Pack 2 of Windows 2000 met Service Pack 4 zit deze mogelijkheid via een update ook in Windows. Om te zien welk Service Pack u heeft, kunt u onder Start > Configuratiescherm > Systeem informatie vinden over uw computer. Hier staat dan bij welke Windows u heeft, en welk Service Pack. Voordat u een beveiliging instelt, controleert u welk type beveiliging werkt op het ontvangende apparaat: anders kan het zijn dat u geen verbinding kunt krijgen na het instellen van een verkeerd type beveiliging. Als u WEP-beveiliging wil gebruiken, gaat u als volgt te werk. 1) Ga naar Wireless > Security 2) Kies als modus "WEP" 3) U ziet "64 bit" staan. Maak hier "128 bit" van. 4) Bij "passphrase" typt u enkele letters. Druk dan op "Generate". Deze letters hoeft u niet te onthouden. 5) Bij "Key 1" verschijnen 26 cijfers en letters. (A-F en 0-9) Dit is uw WEP-sleutel. Schrijf deze zorgvuldig over: dit wordt uw wachtwoord om lid te mogen worden van uw draadloze netwerk. 6) Druk onderaan op "save settings" of "apply" Voor WPA-beveiliging volgt u onderstaande stappen: 1) Ga naar Wireless > Wireless Security 2) Kies als modus "(WPA)Pre shared key". Soms heet dit "WPA personal" 3) Bij "pre shared key" vult u zelf een wachtwoord in. Schrijf dit wachtwoord zorgvuldig over: dit wordt uw wachtwoord om lid te mogen worden van uw draadloze netwerk. 4) Druk onderaan op "save settings" of "apply" Ga naar het hoofdstuk "Setup" op de zwarte menubalk. - Halverwege de webpagina die u nu krijgt staat het nummer 192.168.1.1 (bij "local IP address"Wink. Verander dit in 192.168.1.20 - Druk helemaal onderaan op "save settings" Vervolgens maakt u opnieuw verbinding met http://192.168.1.20 Normaal laat u de gebruikersnaam leeg en kiest u bij het wachtwoord "admin". Als laatste zet u in uw router DHCP uit: bij "netwerk setup" zet u DHCP op DISABLED. Druk onderaan op "save settings". Hierna koppelt u de router enkel via een van de 4 ethernet-poortjes aan uw netwerk. De internet-poort laat u onverbonden. De router zal nu uw netwerk uitbreiden met 3 vrije ethernet-poorten en een draadloos gedeelte. [/quote:de46eeb21a]
Link naar reactie
[quote:a7b4a32360="kid jansen"]M'n ouders hebben een beetje problemen met het netwerk. M'n pa is overgestapt naar een ander internetabonnement bij dezelfde provider (online.nl), en dat zou 23 juni in gaan. Tot en met zondag werkte het prima, maar sinds maandag hadden ze geen internet meer. Het modem wat ze hadden was toen nog een Speedtouch 546. Volgens de provider werkte het modem, het switch gedeelte werkte ook, want het LAN had geen problemen, maar er was geen internet. Vandaag hebben ze een nieuw modem binnen gekregen, een Speedtouch ST706. Even snel aangesloten, en alles leek perfect te werken, maar dat was slechts van korte duur. Na zo'n 15 minuten was er weer geen internet. Ik heb toen toch maar even de handleiding er bij gepakt, alles losgehaald (ook alle telefoonzooi), en even helemaal from scratch alles aangesloten. Uiteindelijk heb ik het weer aan de praat gekregen, maar alleen voor de computers die direct op het modem zijn aangesloten. Ik krijg het niet voor elkaar om internet op m'n Linksys WRT54G voor elkaar te krijgen, zowel bedraad als draadloos krijgt wel verbinding, maar outlook, IE, FF geven allemaal time-outs. Voor de overstap werkte het prima (met de Speedtouch 546 als modem), en die 15 minuten nadat ik vandaag het nieuwe modem (Speedtouch ST706) had aangesloten werkte het ook prima. Maar ik krijg het nu met geen mogelijkheid aan de praat, hebben jullie een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb echt al weet ik veel hoe vaak dat nieuwe modem herstart, alles los gehaald en weer opnieuw aangesloten, ik heb m'n WRT54G gereset, alle poorten geprobeerd, maar allemaal zonder resultaat. Zoals ik al zei, alles achter de WRT54G krijgt geen internet, draadloos niet en bedraad ook niet.[/quote:a7b4a32360] ik had ook ooit een linksys in handen. na bij elkaar ettelijke uren proberen de zaak aan de praat te krijgen, ben ik overgestapt naar een sitecom router,, die binnen 5 minuten werkte. de linksys heb ik in de vuilnisbak opgeslagen
Link naar reactie
Geen idee waarom die linksys het niet gewoon doet, maar dat ding is niks mis mee. Problemen zijn gekomen met die nieuwe speedtouch, oude had 10.0.0.138 als IP en die nieuwe 192.168.1.1 net als die linksys. Ik heb de oplossingen van Gerben en Peter geprobeerd (zelfde idee als die van Andre), maar dus zonder succes.
Link naar reactie
Nog even in herhaling: Het start IP van de linksys wel gewijzigd? gebruik 192.168.[b:2ff19757fb]2[/b:2ff19757fb].1 Als je bedraad dan wel internet via de linksys krijgt is het routerings gedeelte in orde. Als het wireless niet lukt ligt dat dan in iedergeval NIET (meer) aan de verbinding tussen linksys en speedtouch. Je moet het dan eerder in de pc/laptop zoeken. Mik alle voorkeursnetwerken er uit, reboot pc/laptop doe een wireless scan en kies jouw (linksys ssid er uit)
Link naar reactie
[quote:9cbfd8bec2="kid jansen"]Geen idee waarom die linksys het niet gewoon doet, maar dat ding is niks mis mee. Problemen zijn gekomen met die nieuwe speedtouch, oude had 10.0.0.138 als IP en die nieuwe 192.168.1.1 net als die linksys. Ik heb de oplossingen van Gerben en Peter geprobeerd (zelfde idee als die van Andre), maar dus zonder succes.[/quote:9cbfd8bec2]dat kan natuurlijk nooit... 2x 192.168.1.1........... IP conflict dus... Laat de Speedtouch zo staan, chekc of de Speedtouch DHCP aan staat. Zet de ingang (=WAN) van de lynkys op 192.168.1.254 en schakel DHCP van de lynksys uit! Verder schakel je van de Linksys de routerfunctie uit en kies je voor AP=Access Point mode (kijk in het boekje hoe dat heet). Nu kun je zowel op de LAN van de Speedtouch als op die van de Linksys pc's aansluiten. Draadloos: van de Linksys. Eerst zonder beveiliging testen. Zet WLAN aan en geef hem evt een naam. Test verbinding met laptop oid. Werkend? Dan pas beveiliging aan zetten en instellen.
Link naar reactie
Linksys heeft 192.168.[b:28480fdeb1]2[/b:28480fdeb1].1, Speedtouch heeft gewoon 192.168.[b:28480fdeb1]1[/b:28480fdeb1].1 Via draadje werkt het wel na wijzigen van instellingen, zit op het moment achter de Linksys, die is met de WAN poort verbonden met de Speedtouch, DHCP is dus wel aan op de Linksys Draadloos werkt nog steeds niet inderdaad, voorkeursnetwerken had ik allemaal al er uit gegooid en opnieuw ingesteld, zonder succes, ga zo anders wel kijken op de laptop van m'n zusje. Ik zit zelf toch bijna nooit bij m'n ouders in Haarlem, omdat ik in Enschede woon, dus het moet vooral op de laptop van m'n zusje werken
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Blijkt dat m'n draadloosnetwerkkaart, Intel® PRO/Wireless 3945ABG Network Connection, gewoon stuk is. Ik had eerst de nieuwste versie van Intel PROSet/Wireless Connection Utility (12.4.3.0), die heb ik meerdere keren helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Net ook even geprobeerd met de nieuwste drivers-only (12.4.3.9), alle instellingen helemaal nagelopen, maar krijg het niet aan de praat. Ik ben nu niet meer bij m'n ouders, maar gewoon weer thuis, op de campus van de UT in Enschede. Krijg hier het draadloos ook niet aan de praat. Ik krijg wel een IP-adres, en met Wireshark zie ik ook wel pakketjes binnen komen, maar ik krijg helemaal niks aan mij gericht zo'n beetje. Ik had IP 130.89.142.131, en op 4590 pakketjes waren er 39 naar dat IP (ip.dst==130.89.142.131): [code:1:60b3ded661]1 DHCP 2 ICMP 36 NBNS[/code:1:60b3ded661] De rest is bijna allemaal naar 130.89.143.255 (NBNS, in totaal 47%) of het was een ARP broadcast (38%). De pakketjes van mijn IP, die ik dus verstuurd had, waren er ook maar 32 (ip.src==130.89.142.131): [code:1:60b3ded661]1 BROWSER 2 ICMP 8 IGMP 14 NBNS 7 UDP[/code:1:60b3ded661] Dit terwijl ik met FF3.5, IE8, Outlook2007 en Windows Live Messenger had geprobeerd verbinding te krijgen met internet. De protocols die ik binnen kreeg waren: [code:1:60b3ded661]ARP BROWSER CUPS DHCP EAP EAPOL ICMP IGMP IPX RIP LLC NBIPX NBNS SMB_NETL SSL TLSv1 UDP WLCCP WSP[/code:1:60b3ded661]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...