Ga naar inhoud

Een paar internet/netwerk/connectie vraagjes..


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een Sitecom MIMO-XR achter een Copperjet 1616 2P hangen. De Sitecom werkt als switch, de Copperjet heeft de routerfunctie. Nou heb ik laatst mijn xbox aan mijn pc gekoppeld (tbv media streaming) en toen ik in windows media player mijn Xbox opzocht onder Library/media sharing, zag ik naast mijn Xbox ook ene 'nick-pc' en 'user pc' staan. Nou heeft de sitecom 3 vrij sterke antennes erop zitten en ik ben bang dat die 'nick' en 'user' dus draadloos internetten via mijn verbinding.. Bij mij zit alles bedraad aangesloten en gebruik de wireless functie dus zelf niet. Nou de vragen. - Geeft die copperjet een draadloos signaal af? volgens mij niet, geen antenne te bekennen.. - Kan het zijn dat de Sitecom een signaal afgeeft, terwijl ie als switch ingesteld staat? Zo ja, ik kan nu niet in het menu van de sitecom komen (omdat ie dus als switch ingesteld is) dus wat nu? - Hoe beveilig ik die *** beter? Dan nog iets anders. Als ik op speedtest.nl een test doe met mijn pc, dan krijg ik ongeveer deze uitslagen: Download: 1500.0 KByte/sec Upload 94.0 KByte/sec Connection: 583.0 Conn/min Als ik dit op mijn laptop (ook bedraad aangesloten) doe liggen de uitslagen stukken lager.. Het internet etc gaat danook erg traag op de (vrijwel nieuwe) laptop. Wie snapt dit en kan mij hier iets over uitleggen..? Heb gegoogled, maar het antwoord vond ik er telkens nét niet tussen..
Link naar reactie
[quote:c40729b930="gerben"]De wifi functie moet je apart uitschakelen. Als je zelf geen wifi gebruikt, zou ik dat ook maar doen. Gebruik je die wel, dan beveiligen met wpa2, en zonodig encryptiesleutel wijzigen. MAC filtering kun je ook aanzetten, ssid broadcast uit.[/quote:c40729b930] Betekent dit dan dat ik de boel moet veranderen? Dus DHCP in copperjet uit en in sitecom aan? Dus de sitecom de routerfunctie laten vervullen? Anders kom ik niet in het menu van de sitecom die dus waarschijnlijk wél het draadloze (WIFI?) signaal afgeeft? Of moet ik dit in het menui van de copperjet regelen? Ik heb niet heel veel verstand van het hele netwerk verhaal, ben eerlijk gezegd al blij dat alles het een beetje doet.. Ik heb dus nu alles zo staan: - PC, laptop en Xbox 360 bedraad op de sitecom - copperjet aan sitecom verbonden door de kabel bij de sitecom NIET in de WLAN poort te doen, maar in een andere poort - portforwarding voor Xbox gedaan via copperjet naar statische ip van Xbox 360 en als ik dan in dat menu van de sitecom zit kom ik al die termen die je noemt vanzelf tegen? Bedankt voor je moeite en sorry voor de overkill aan vragen, ik ben nu al een half jaar bezig de boel in orde te krijgen, maar ik ben er nog net niet.. P.s.: Die vraag over de laptop, weet je daar iets op? of gaat dat vanzelf beter als ie draadloos draait?
Link naar reactie
ik krijg een vermoeden dat je op de sitecom enkele dingen verkeerd hebt ingericht netwerk hardware moet je nooit de numnmers via dhcp laten keizen, ben je namelijk de controle kwijt de sitecom moet je even uit het netwerk halen en herinrichten, 1 computer direct aan de sitecom zorg voor een vast ip adres buiten de dhcp reeks van de cooper, maar binnen de serie hierna kan je weer erin maar nu zet je of de wifi uit of de beveiliging aan daarna kan je het er weer tussen zetten de routers en netwerkprinters en netwerkhd's is het beste om die via vaste ip nummers te bereiken, andeers krijg je dit soort problemen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...