Ga naar inhoud

verbinding met draadloos netwerk, maar niet met internet


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, vooraf alvast excuses voor mijn gebrek aan kennis. Ik hoop dat jullie deze leek desondanks kunnen helpen. Sinds enkele maanden maak ik met mijn laptop (Windows Vista) gebruik van een draadloos netwerk van een huisgenoot. Om de zoveel tijd kwam er een hinderlijke melding in mijn browser die mij wilde laten inbellen met een LAN netwerk o.i.d. Ik klikte dan steeds op annuleren, waarna ik offline verder kon werken of verbinding kon maken, waarna ik vaak zonder problemen weer verder kon met mijn draadloze verbinding. Ik werd er wel moe van, dus toen heb ik gerommeld in dat scherm en de informatie of configuratie van die LAN eruit gegooid (sorry voor de vage formulering). Sindsdien heb ik een goede verbinding met het draadloze netwerk, maar geen verbinding meer met het internet. Oftewel, in het netwerkcentrum in dat schemaatje is de eerste verbindingsstreep in orde, de tweede naar het internet niet. Oftewel, ik "ontvang" wel bytes maar "zendt" ze niet uit. Ik geloof dat mijn IP adres op automatisch configureren staat, dat zou dus ok moeten zijn. Ooit heb ik een bedrade verbinding gehad met mijn laptop, misschien zat dat in de weg? maar ik heb zoals gezegd tijden zonder problemen dit draadloze internet gebruikt. Ik hoop dat iemand een idee heeft, alvast hartelijk dank voor de hulp!
Link naar reactie
Best Ar-Tuur, Blijft hij bij jouw hangen op identificeren? Kijk ook even wat voor IP je toegewezen krijgt, dit kan je bekijken door Start -> uitvoeren (heet misschien anders, maar zo was het vroeger. Is nu iets als search denk ik). Typ daar cmd in en druk dan op enter Nu krijg je een commandline. Typ daar in: ipconfig /all Als er bij je IPv4 address van je wireless lan adapter een ip staat dat begint met 169, kijk dan even in [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=201035]dit topic[/url] Gr, Bart
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...