Ga naar inhoud

Draadloos netwerk probleem


anoniem

Aanbevolen berichten

Er is een desktop computer met een netwerkkaart die voorzien is van een externe verbinding. Er is een laptop met wifi en er is een modem. Alles heeft goed gefunctioneerd. Recent is het modem omgeruild en nu heeft de desktop problemen om een verbinding te maken. De laptop heeft geen problemen en heeft perfect contact. De symptomen: De desktop maakt verbinding en na ongeveer 4 seconden verliest hij het contact, 7 seconden later heeft hij weer een verbinding. Dit lijkt een vast patroon te zijn, je kunt er een klok op gelijk zetten! Het vreemde is dat de signaalsterkte 100% is, die kan niet beter, maar toch is er een soort flikkerlicht relatie tussen de desktop en het modem. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en wat er aan te doen valt?
Link naar reactie
  • 4 weken later...
(kom net terug uit het buitenland, excuses voor de late reactie) [quote:00bcd99562="Anjo"]Geef eerst even info: merk van oude EN nieuwe modem en van je PC's met welk OS.[/quote:00bcd99562] Het modem is een 'KPN Eperia Box' en is omgeruild voor een ander exemplaar van hetzelfde type, omdat het bellen regelmatig fout ging. Het bellen gaat nu goed, maar zoals gezegd lukt het niet meer om met de desktop computer een draadloze netwerkverbinding te krijgen. De laptop is een dualcore dell laptop voorzien van windows vista en die werkt probleemloos. De desktop is een compaq pressario met windows XP en die geeft nu dus problemen. [quote:00bcd99562]Het lijkt mij dat we t in je nieuwe modem moeten zoeken. Toevallig ook van ISP veranderd?[/quote:00bcd99562] Het lijkt me ook dat dit aan het modem ligt, want de problemen waren er na de wissel, voor de rest is er helemaal niets veranderd. Het is echter erg vreemd dat een modem van hetzelfde type plotseling niet meer kan samenwerken met een desktop computer (voorzien van level-one wifi kaart met antenne) waar dat anders prima ging. Zeker als je weet dat de laptop geen enkel probleem geeft. Is het mogelijk om zoiets te testen, want het zou zuur zijn om de helpdesk weer te moeten bellen om het modem om te ruilen. Stel je voor dat het probleem in die computer zit, dan draai je voor de kosten op.
Link naar reactie
[quote:3ccb554391="Anjo"]Ik kijk nergens meer van op, ik kan sinds een week helemaal geen verbinding met mn eigen netwerk maken terwijl ik behalve een nieuwe instal van \vista niets veranderd heb.[/quote:3ccb554391] Je zou zeggen dat het dan een softwarematig iets moet zijn? [quote:3ccb554391]Staat alles wel gedeeld op die vista machine? Niets beveiligd met ww?[/quote:3ccb554391] Er staat niets gedeeld op de vista machine, maar dat hoeft ook niet, want die speelt geen rol in het verbindingsprobleem van de destkop met windos xp. ;-) [quote:3ccb554391]Op die XP machine: kun je pingen?[/quote:3ccb554391] Dat ga ik binnenkort eens uit proberen ... volgens mij lukt dat niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...