Ga naar inhoud

internetverbinding delen tussen pc en laptop


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb adsl aangevraagd met een wireless modem bij Het Net (Alcatel ST 580). Het is de bedoeling dat ik met mijn laptop en pc de internetverbinding kan delen. Nu zag ik dat ik bij het modem een pcmcia kaart krijg die ik in de laptop kan steken. Op die manier kan ik internetten op mijn laptop. Mijn vraag is dan wel hoe ik dan met de pc op internet kan? Mijn pc heeft geen kaartlezer voor een pcmcia. Moet ik iets doen met snoertjes? Wie kan mij helpen?
Link naar reactie
Je laptop kan het net op met: 1. de ingebouwde netwerkkaart (draadloos), als die er in zit 2. een draadloze insteekkaart (zoals de met jouw abonnement meegeleverde) 3. een USB adapter (€ 20-40) die je gewoon in een USB poort steekt 4. bedraad via een ethernetaansluiting (die hebben de meeste oudere laptops ook). Als je draadloos wilt met de laptop en een insteekkaart kan echt niet, koop dan voor een paar tientjes een USB adapter. Bij mij werkt dat uitstekend qua verbindingssnelheid. Voor de opbouw van een (draadloos) netwerk: http://www.schoonepc.nl/instal/netwerk.html
Link naar reactie
[quote:a869fd7ad1="KeesA"]Je laptop kan het net op met: 1. de ingebouwde netwerkkaart (draadloos), als die er in zit 2. een draadloze insteekkaart (zoals de met jouw abonnement meegeleverde) 3. een USB adapter (€ 20-40) die je gewoon in een USB poort steekt 4. bedraad via een ethernetaansluiting (die hebben de meeste oudere laptops ook). Als je draadloos wilt met de laptop en een insteekkaart kan echt niet, koop dan voor een paar tientjes een USB adapter. Bij mij werkt dat uitstekend qua verbindingssnelheid. Voor de opbouw van een (draadloos) netwerk: http://www.schoonepc.nl/instal/netwerk.html[/quote:a869fd7ad1] Bedankt voor je uitleg. De enige vraag die bij mij blijft bestaan, is de vraag hoe ik met mijn gewone pc de internetverbinding kan delen van de laptop. Via het wireless modem kan ik via de laptop op internet; hoe kan ik via het wireless modem ook met de gewone pc op internet?
Link naar reactie
[quote:bf7f92ffed="KeesA"]Heb ietwat te onduidelijk geantwoord. Je kunt je PC uitrusten met OF een PCI insteekkaart OF een USB dongle. Beide oplossingen gaan gewoon net zo als je laptop op het wireless modem. Alleen voor de installatie van je draadloze verbinding heb je even een kabeltje nodig. dat wordt meestal bijgeleverd met het modem.[/quote:bf7f92ffed] Ik denk dat ik dan voor een usb dongle kies. Maar daar zijn er wel veel van. Hoe weet ik nou welke ik moet kopen?
Link naar reactie
Je hebt een 54G stickje nodig. Dat is de hogere doorvoorsnelheid. De 11G wordt nauwelijks meer verkocht, maar je weet maar nooit....... En wat voor merk? Tja, ik heb hier wel eens geadvideerd om niet voor de goedkoopste oplossingen te gaan als het om wifiverbindingen gaat. Maar toevallig is het zo gelopen dat ik nu op mijn PC een zeer goedkoop Sweex USB stickje heb dat een stabiele verbinding geeft en een perfekte snelheid. Dus......
Link naar reactie
[quote:f43a868169="KeesA"]Je hebt een 54G stickje nodig. Dat is de hogere doorvoorsnelheid. De 11G wordt nauwelijks meer verkocht, maar je weet maar nooit....... En wat voor merk? Tja, ik heb hier wel eens geadvideerd om niet voor de goedkoopste oplossingen te gaan als het om wifiverbindingen gaat. Maar toevallig is het zo gelopen dat ik nu op mijn PC een zeer goedkoop Sweex USB stickje heb dat een stabiele verbinding geeft en een perfekte snelheid. Dus......[/quote:f43a868169] Dus als ik het goed begrijp heb jij een internetverbinding op de ene pc en waar je via een usb dongle op een andere pc ook het internet mee op kan? Moet er geen kabeltje van de dongle pc naar het modem lopen om op internet te kunnen? Of zorgt de dongle er voor dat je op die pc je internet dusdanig kan instellen dat hij gebruik aakt van het draadloze modem? Ik vind dit namelijk een beetje moeilijk. De laptop krijgt een pcmcia kaart waardoor er verbinding gemaak kan worden met het internet. De andere pc komt een flink eind van het draadloze modem te staan en er zit ook nog een muur en deur tussen pc en draadloos modem. Kan ik dan met mijn pc toch het internet op als ik hier een dongle op plaats? Zonder kabeltjes of andere snoertjes?
Link naar reactie
Het is allemaal heel simpel. Jouw Alcatel 580 is een draadloze modem/router. Dat betekent dat je de Alcatel (met een splitter, zie gebruiksaanwijzing) op het telefoonnet aansluit. Vervolgens kun je, zonder kabels, zonder vaste verbindingen, AL je computers draadloos op die draadloze Alcatel aansluiten. Daarvoor dient ieder computer over zijn eigen draadloze netwerkkaart te beschikken. That's all!!! Die draadloze netwerkkaart kan een ingebouwde zijn (laptop), een PCMCIA insteekkaart (laptop) een PCI insteekkaart (desktop) of een USB stick (laptop of desktop). Je hebt alleen voor het instellen van je draadloos netwerk even een kabeltje tussen PC en Alcatel nodig. Dat wordt meestal bijgeleverd. Instellingen gedaan..... kabeltje in de kast. En over muren, vloeren etc..... Zoek daarvoor maar eens op dit forum en elders. In een gemiddeld huis, met gemiddelde compu-apparatuur kun je rustig draadloos 1 of 2 verdiepingen overbruggen. Alle afstand, elke muur, elke verdiepingsvloer geeft een afnemende verbindingssnelheid. Sommige materialen (bepaalde isolatie) kan problemen geven met draadloos, maar dit gebeurt niet gek vaak.
Link naar reactie
[quote:67a1732bd0="KeesA"]Het is allemaal heel simpel. Jouw Alcatel 580 is een draadloze modem/router. Dat betekent dat je de Alcatel (met een splitter, zie gebruiksaanwijzing) op het telefoonnet aansluit. Vervolgens kun je, zonder kabels, zonder vaste verbindingen, AL je computers draadloos op die draadloze Alcatel aansluiten. Daarvoor dient ieder computer over zijn eigen draadloze netwerkkaart te beschikken. That's all!!! Die draadloze netwerkkaart kan een ingebouwde zijn (laptop), een PCMCIA insteekkaart (laptop) een PCI insteekkaart (desktop) of een USB stick (laptop of desktop). Je hebt alleen voor het instellen van je draadloos netwerk even een kabeltje tussen PC en Alcatel nodig. Dat wordt meestal bijgeleverd. Instellingen gedaan..... kabeltje in de kast. En over muren, vloeren etc..... Zoek daarvoor maar eens op dit forum en elders. In een gemiddeld huis, met gemiddelde compu-apparatuur kun je rustig draadloos 1 of 2 verdiepingen overbruggen. Alle afstand, elke muur, elke verdiepingsvloer geeft een afnemende verbindingssnelheid. Sommige materialen (bepaalde isolatie) kan problemen geven met draadloos, maar dit gebeurt niet gek vaak.[/quote:67a1732bd0] Ik heb vandaag het internetpakket ontvangen en ben aan de slag gegaan. Natuurlijk loop ik weer tegen problemen aan. Ik heb de software van de speedtouch 121g wireless 802.11g usb adapter geïnstalleerd op de laptop. Daarna heb ik na lang proberen een draadloze netwerkverbinding tot stand gebracht met een snelheid van 54,0 Mbps. Daarna heb ik de software van de alcatel ST580 wireless modem geïnstalleerd. Ik heb wel eerst de usb adapter uit de pc gehaald. Vervolgens bij het vragen van het koppelen van de usb adapter aan de laptop krijg ik de mededeling dat er een sneller usb-apparaat is aangesloten dan mijn laptop aan kan (waarschijnlijk wordt hier bedoeld dat mijn laptop usb 1.1 heeft en de adapter 2.0). Ik ga gewoon door. Vervolgens blijft de installatie van het modem zoeken naar de usb adapter en vervolgens krijg ik de mededeling dat hij niet gevonden kan worden. Dan krijg ik allerlei redenen waarom hij niet gevonden is (usb wel aangesloten, geldig ip-adres: niet 0.0.0.0, dichter bij modem werken- doe ik al). Als ik mijn netwerkverbinding open, zie ik dat ik geen ip-adres heb van 0.0.0.0, maar een gewoon adres. Ik heb echter ook een ip-adres van mijn provider gekregen dat weer anders is dan het adres van mijn netwerkverbinding. Ook heb ik de firewall op de laptop uitgeschakeld, maar ik weet zo langzamerhand niet meer waar het aan ligt. Kun jij mij misschien helpen? Al met al heb ik alles in huis, maar kan er nog niet van genieten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...