Ga naar inhoud

sweex wireless router11g op chello router aansluiten


anoniem

Aanbevolen berichten

goedenmiddag, ik heb ff een vraag, ik kon het met de zoekfunctie niet vinden maar het lijkt me sterk dat dit nog nooit voorgekomen is. Er staat hier een router, met telefoonaansluitingen gedoe erbij, de naam is 'arris' en het is van chello. Meer weet ik niet, ik heb hier geen gebruiksaanwijzingen enzo... nu hebben ze hier een sweex wireless router 11g gekocht, om dat ding aan te sluiten op de chello router en vervolgens aan meerdere pc's internet te leveren. Ik krijg dit niet werkend. Gewoon de kabel rechtstreeks van de computer naar de chello router leggen werkt perfect, maar zodra ik het draadloze ding er tussengooi word het helemaal nix. hij krijgt het goede ip adres niet toegewezen. Ik vraag me nu af of dit wel mogelijk is. kun je wel een router op een router aansluiten? volgens mij moet het met een normale wireless switch of met een accespoint..... wie kan mij hier ff wat duidelijkheid over geven. alvast bedankt!
Link naar reactie
"normaal" gesproken was een switch (als de poortjes van de router vol waren) met een Accespoint aan de eerste router genoeg geweest, maar een router achter een router kan ook, zolang ze maar in een ander subnet draaien. Stel router 1 zit in 192.168.1.xx dan router 2 op (bv) 192.168.2.xx zetten. Dan router 2 met de wan poort aan eenlan poort van router 1 en router 2 instellen op "cable modem" dynamisch ip (dan krijgt die dus aan de wan kant IP van router 1 Daarna WEP/WPA instellen op router 2 nb: je moet bij de sweex wel even geduld hebben (een paar minuten) voordat de "renew" knop z'n werk doet en 'm IP geeft.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...