Ga naar inhoud

netwerkkaart start ´later´ op...


anoniem

Aanbevolen berichten

Weer zo´n vreemd iets. Windows XP, alles net geînstalleerd. Vreemd aanmeldgedrag: duurt érg lang bij aanmelden van gebruiker. Logboek maar eens geopend en ja hoor. Eerste melding: kan domeincontroller niet vinden (event 5719). Zijn natuurlijk genog redenen voor te verzinnen. Maar daarna komt in het logboek de melding ´er is een netwerk adapter gevonden en deze is in gebruik genomen (event-id) 4201).... Vreemde zaak. De machine is wél eerst in het domein aangemeld, maar blijkbaar moet de netwerkadapter eerst een tijdje opgewarmd worden of zo... Iemand deze ervaring al eens gehad en een oplossing gevonden? Ik kan op deze machine namelijk niet eens een gpudate uitvoeren... Thor2002 (die nu weer snel verder gaat snuffelen in de KB van Microsoft)
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Sjouken, wellicht wel. Ik heb de switch nagelopen en daar zaten wat zwakke verbindingen in. Wat vervelender was, was dat de server in de tussentijd onderuitging op een update van Norman AV. Blijk tuiteindelijk een USB probleem te zijn geweest. Ik ga deze week verder met dit probleem en eigenlijk denk ik dat ik eenvoudigweg een ´frisse´ machine maak: Windows er opnieuw op en gaan met die banaan. Ik vermoed dat tijdens het installeren iets met het net fout is gegaan, ik heb een image op de machine gezet en op deze andere machine de identieke problemen! Thor2002
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...