Ga naar inhoud

w2k mappen worden als alleen lezen gezien


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik draai hier een netwerk met W2k server waarop een paar mappen voor aparte gebruikers is aangemaakt. een week geleden bleek plotseling dat de gebruikers die in Word willen opslaan de melding krijgen dat de map Mijn Documenten (die dus op de server staat) alleen lezen is. Ik heb alles bekeken als gebruiker én als administrator maar kan dit nergens vinden... Alleen op een nieuwe machine in het net werkt alles zoalshet zou moeten. Hierop zit overigens wel een eits nieuwere versie van Word. Zou dit de oorzaak zijn??? En hoe los ik dit op??? Thor2002
Link naar reactie
Sjouken, ik heb alle rechten voor die map al bekeken en doorgespit.... de groepen krijgen via kixtart netjes een 'mapped drive' toegewezen. als ik als administrator de beveiliging van de map controleer (op de server, maar ook vanaf de werkstations) staat er géén 'alleen-lezen' aangevinkt. Beveiligignsrechten zijn zodanig dat de gebruiker, de administrator en één extra persoon in deze map mag komen. Toch blijft de gebruiker de melding krijgen dat het bestand alleen lezen is. Dat geldt ook voor nieuwe documenten...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...