Ga naar inhoud

wat te doen ,extra router of wap


anoniem

Aanbevolen berichten

hoi ik ga volgende week een laptop kopen met wifi etc. nu zit ik op de kabel ,wanadoo,modem, en deel het internet met nog 2 extra pc,s via een sweex router ,kabels, wat moet ik nu doen een nieuwe router met wap kopen een nieuwe accespoint of hebben jullie andere suggestie alles werkt nu goed en komen er geen problemen als ik er een ander merk aan hang alvast bedankt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :wink:
Link naar reactie
Hoe snel is je Wifi ? 11, 22, 54 of zo ? Ik zou een Accespoint aanschaffen en die aansluiten op je sweex router. Met een laptop thuis is het plezierig als je wireless werkt. Ikzelf heb thuis een 22mbit accespoint op een bekabelde etch router aangesloten. Filesharing en internet werkt lekker. En voor het geval ik een paar giga naar een andere pc wil sturen, dan rol ik een UTP kabel uit en sluit hem aan op de notebook. ps. Let op : de router en het access point zouden best standaard hetzelfde adre skunnen hebben, bij mij was het zo. beiden 192.168.1.1 dus voor ik de boel aansloot heb ik het adres vd router gewijzigd, en toen was het een fluitje van een cent. Er wordt ook geadviseerd om de utility die wordt meegeleverd op de notebook te gebruiken om je wifi kaart te configureren en niet de zero configurator van Bill Gates. succes, notebook moet je met wifi gebuiken
Link naar reactie
[quote:a37d77d873="Bosje"]Hoe snel is je Wifi ? 11, 22, 54 of zo ? Ik zou een Accespoint aanschaffen en die aansluiten op je sweex router. Met een laptop thuis is het plezierig als je wireless werkt. Ikzelf heb thuis een 22mbit accespoint op een bekabelde etch router aangesloten. Filesharing en internet werkt lekker. En voor het geval ik een paar giga naar een andere pc wil sturen, dan rol ik een UTP kabel uit en sluit hem aan op de notebook. ps. Let op : de router en het access point zouden best standaard hetzelfde adre skunnen hebben, bij mij was het zo. beiden 192.168.1.1 dus voor ik de boel aansloot heb ik het adres vd router gewijzigd, en toen was het een fluitje van een cent. Er wordt ook geadviseerd om de utility die wordt meegeleverd op de notebook te gebruiken om je wifi kaart te configureren en niet de zero configurator van Bill Gates. succes, notebook moet je met wifi gebuiken[/quote:a37d77d873] Wireless future - Wireless-LAN and Bluetooth® included. The integrated wireless LAN mini PCI card** conforms to the IEEE 802.11g standard and can transfer up to 54MBit/sec
Link naar reactie
[quote="4roosjes"][quote="peterkramer"]Een WAP in een vrij poortje van de router steken. Wel EERST even de WAP met een crosslink draadje aan een PC (met vast IP) en configen. Daarna aan de router.[/quote] crosslink ik weet niet wat je bedoelt[/quote] Crosslink is een bepaalde manier waarop de draadjes van een UTP kabel zijn aangesloten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...