Ga naar inhoud

Wel internet, geen verbinding tussen computers


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een E-tech Router. Daaraan vast zitten 4 computers. Op alle 4 kan ik internetten, maar..........3 computers zien elkaar en kunnen elkaar benaderen, maar de 4e is Remie. Met geen mogelijkheid kan ik hem benaderen. Het gekke is, dat ik de computer wel aangemeld zie staan in de werkgroep, maar zodra ik hem wil benaderen gaat dat niet. Andersom gaat het ook niet. Pingen lukt ook al niet. Ik heb al een heleboel geprobeerd. Andere netwerkkaart (ook ander merk), andere kabel, vast ip nummer, automatich IP nummer, DHCP server aan/uit, andere poort op de router, etc. etc. Wie weet nu nog een oplossing? Ik draai onder W2K.
Link naar reactie
Kan je de TCP/IP instellinge weergeven, zoals ze volgens jou zouden moeten staan? Dan is het wat makkelijker om de vinger op de zere plek te leggen. Vergeet niet de default-gateway en de DNS instellingen te noemen. Daarnaast kan het van belang zijn dat je netwerkkaarten allemaal op dezelfde snelheid werken. Controleer eens of die instellingen vast staan, of dat de netwerkkaarten dit zelf moeten uitzoeken. Zet de boel maar eens vast op 1 snelheid. Succes.
Link naar reactie
Ik heb de IP nummers van de computer allemaal zelf aangegeven. De computer met problemen heeft: IP nummer: 192.168.1.110 Subnetmask: 255.255.255.0 Standaard Gateway: 192.168.1.1 Voorkeurs DNS: 192.168.1.1 De router heeft dus 192.168.1.1 Alle computers hebben dezelfde kaarten, namelijk een netwerkkaart met RTL 8139D chip. De kaarten staan allen op auto modus en gebruiken natuurlijk dezelfde DNS, Subnetmask en Gateway. Het kan inderdaad misschien de auto modus op de netwerkkaarten zijn die dwars ligt, maar waarom werken er dan 3 wel goed? Snap jij het nog? Ik niet.
Link naar reactie
Nee, dit is voor mij ook een raadsel. Lopen de netwerkkabels mischien ergens langs een storingsbron of zo? Wat me wel opvalt is dat de router blijkbaar ook als DNS server dient. Ik ben zelf gewend om de DNS van mijn provider te gebruiken. Maar dat kan de oorzaak niet zijn, omdat je andere 3 PC's dat ook doen en die functioneren wel. Ik hoop dat er nog iemand anders is met een goed idee. Succes.
Link naar reactie
Ik weet niet of dit ook op gaat voor jouw router, maar bij mijn router kun je de 4e poort eventueel gebruiken (via indrukken knopje) als uplinkpoort (aansluiting op hub). Als je (in mijn geval dus) die 4e poort gebruikt als uplinkpoort, kun je hem niet gebruiken als een"gewone LAN-poort. Kijk dus eens na of dit bij jouw router ook het geval is, en zo ja, of de knop in de "goede"stand staat. Suc6! Martin
Link naar reactie
In XP zit standaard een software-matige firewall. Je kunt die uitschakelen: Open het configuratiescherm Dubbel-klik op het icoon "Local Area Netwerk" Klik op "TCP/IP" Klik op de knop "Properties" Klik op de knop "Advanced" Klik op het tabblad "Options" Hier kan je de firewall (ook wel IP-filtering genoemd) uitzetten. Succes.
Link naar reactie
In Windows 2000 zit wel TCP/IP filtering, maar deze staat op ALLES TOESTAAN. Verder heb ik geen Zonealarm of wat dan ook meedraaien. Ik heb 3 W2000 en 1 XP computer in het netwerk. 1 W2000 computer geeft dus nog steeds problemen, terwijl de andere lekker meedraaien. Nog even en ik weet nog maar 1 oplossing: W2000 opnieuw installeren??
Link naar reactie
hallo, ik ben er 10 dagen mee bezig, voordat dit probleem was opgelost, dus verwacht niet dat het bij jou sneller zal daan. Dat is namelijk niet eerlijk. :lol: Ik heb dus Win XP-prof, waar het probleem inzat, en daar het te maken met de softwarematige firewall van windows zelf, of van restanten van zonealarm. (dat weer ik dus niet). mijn router heeft de volgende instellingen (E-Tech) Block ICMP Request: Disable Block WAN Request: ENABLE Deze firmware zit erin: Firmware Version: 1.26.3, Jul 31 2002 (VERSIE 3 dus)
Link naar reactie
Tja er heeft ooit Zonealarm opgestaan, iets wat op de andere 3 computers nog nooit gestaan heeft. Zou het daar dan door komen?? Ik zal in het register eens zoeken naar resten van Zonealarm. Maare......ik ben toch koploper :wink: Ik ben namelijk al 12 dagen bezig om het op te lossen. :cry: Wat een twijfelachtige eer! Ik ga eens even kijken of ik nog wat tegenkom van Zonealarm.
Link naar reactie
Ongelofelijk! Dat was de tip! Resten van Zonealarm waren de boosdoener. In het register stonden nog verwijzingen naar een directory Zonelabs in C:\WINNT\SYSTEM32\. In deze directory stonden nog enkele files waaronder een exe en een dll file. Nadat ik de verwijzingen in het register + de directory Zonelabs in SYSTEM32 had verwijderd was alles weer ok. Opnieuw opstarten en draaien maar. We hebben internet + netwerktoegang nu. Ik heb Zonealarm trouwens via de officiele weg ge-uninstalled. Let dus op, als je in de toekomst misschien ook een keer Zonealarm wil uninstallen. Na 12 dagen ben ik er dus uit. Iedereen bedankt voor de tips!
Link naar reactie
Da's mooi, ik dacht dat ik iets fouts had gedaan met de de-installatie van zonealarm. Maar aangezien het bij jou exact hetzelfde is gegaan, is het dus een bug van zonealarm zelf. Ik heb nu ook maar even de directory van zonealarm gedelete, maar hoeverwijder je de registersleutels? regedit, en dan zoeken op zonealarm? gr. Rudolf
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...