Ga naar inhoud

Router en XP


anoniem

Aanbevolen berichten

ik ben weer iets verder (tenminste dat denk ik). Ik heb nu ook het NWlink IPX/SPX/NetBios protocol geinstalleerd, en nu heb ik regelmatig verbindig tussen de twee computers, waarbij ik succesvol wat bestanden heb getransfereerd. Soms valt de verbinding weg, en dan is de computer helemaal verdwenen. De andere kant op werkt de verbinding dan nog wel. enig idee wat dit in combinatie met het voorgaande kan betekenen? Trouwens, heel hartelijk bedankt voor het meedenken..... gr. rudolf
Link naar reactie
[quote:acfb1cf148="ruudatwish"] ... Als ik op de ene computer (dfie met XP-prof) windows 98 installeer, dan werkt alles naarbehoren .... Als ik dan weer terug ga naar windows XP - prof. dan werkt het weer niet. ... ik heb gemerkt dat het probleem zit in de 2de computer, die zich aanmeld. De eerste die aan staat, registreeert zichzelf, en heeft verbinding met het netwerk. De 2de (en dat hangt dus af van de volgorde van aanzetten) krijgt geen verbinding. Je zou dus zeggen dat er iets met de naamgeving fout zit, waarbij de 2de computer dus nul op het request krijgt ...[/quote:acfb1cf148] Werkt je XP-prof wellicht met een domein? (kan XP-home niet mee overweg)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...