Ga naar inhoud

Router en XP


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een sitecom 4s router en 2 computers met XP. Beide hebben ze internet maar het lukt me niet om bestanden te delen. ik heb de wizzrd doorlopen op beide computers. Ik heb gekozen voor de optie, via een hub, deze optie staat bij overige. Eerst krijg ik een waarschuwing van windows dat ie de veiligheid niet meer kan garanderen ofzo, maar dan ga ik gewoon verder. Wizzard doorloopt verder goed. Dan typ ik in de explorer van een van de computers \\compnaam en dan kan ie geen verbinding maken. Moet ik in de router de switch nog aanzetten ofzo?? Zo niet wie weet dan precies welke instellingen ik moet kiezen voor de wizzard. Of kan anders een andere oplossing aandragen. Beide computers hebben dus internet, maar het gaat me nu om het overzetten van bestanden. Alvast bedankt voor alle reacties. En ja ik heb gezocht op dit forum maar heb het niet kunnen vinden, helaas.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[color=#0A0000:5a1c848a8c]Ik heb het zelfde probleem. Internet werkt via de router maar netwerk ho maar!!! Bijde pc win XP pro (tussen xp pro en win 2k pro wou het ook niet). Bijde in zelfe werkgroep en zelfe ip groep (vast IP volgens 192.168.6.#, Router=1, pc1=2, pc2=4) Firewale (Zone Alarm Pro) staat ook open voor de andere pc. Ook staan er mappen gedeelt. Ik weet dus niet waarom het niet werkt. Heb er al een paar handleidingen op na geslagen maar die doen er luchtig over, doe dit, doe dat klaar!!! Maar ik heb die dingen gedaan en het werkt niet! Ik hoop dat jullie het weten. Timo Vraag maar als je meer info wil over iets.[/color:5a1c848a8c]
Link naar reactie
Ik heb nagenoeg hetzelfde probleem.Mijn maincomp XP Home en de 2de PC XP prof.De 2de ziet de eerste maar de maincomp ziet wel het ping IP adres van de 2de comp maar ik kan geen mappen of printers bereiken.Op de Maincomp kan ik ook niet naar mijn vast ingesteld IP adres pingen.Ik surf wel via een Eicon multimodem (GW 192.168.1.1) en met een hub tussen de 2 PC's.Ik heb wel op beide pc gedeelde mappen ingesteld.Weet iemand wat er fout is ? Ik kon vroeger via mijn win98 en win 95 wel de 2de printer van de 2de comp delen.Ik heb ook al geprobeerd de help netwerk te gebruiken.Deze doet al het nodige maar de 2 Pc's zien mekaar ook niet.
Link naar reactie
ik heb de oplossing gevonden waardoor mijn pc's elkaar terug zien.Eerst Norton uitgeschakeld en alles ging terug goed.Was wel gevaarlijk voor inbreken vanuit internet.De internet kabel van de hub naar de router los gemaakt en alle pings gingen na uitschakelen van norton internet security. Daarna in de bij Norton gevoegde Persoonlijke firewall ,onderdeel Internetzone-beheer ,de ipadressen toegevoegd (127.0.0.1 en ipadres van lokale kaart 192.168.x.x).Alles werkt naar behoren en ik heb weer alle printers en files gedeeld op de beide pc's.Groetjes allen en hopelijk kunnen jullie hierme je probleem oplossen. :P :lol:
Link naar reactie
hallo Belletj, klinkt hoopgevend! Dat wil ik graag eens proberen, maar ik begrijp niet alles wat je vermeld. Ik begrijp dat je een Norton firewall hebt, die je uitzet? Stel je ook handmatig de ip-adressen in? of laat je dat dynamisch gebeuren? Ik ben absoluut nog niet thuis in netwerken, dus een beetje hulp heb ik wel nodig. gr. bedankt. Rudolf
Link naar reactie
Om geen problemen te hebben koppel je eerst je externe verbinding naar internet af op je hub.Dan schakel je de firewall uit.Dan geef je de pc's een eigen vast IP adres vb 192.168.1.2,192.168.1.3 enz.Dan stel je de mask in op 255.255.255.0 en geeft een gateway op (adres van je router )op die pc's .De dns stel je ook in op het adres van de gateway.Bij Je router is het intern vast adres dan vb 192.168.1.1.Ik heb een EICON multi pc router .Hij heeft een dynamisch adres naar buiten toe en een vast naar binnen.Als je dit hebt gedaan probeer je via een dos box te pingen naar je beide pc's.Eerst naar 127.0.0.1 ,dan naar 192.168.1.2 en dan 192.168.1.3.Als je antwoord krijgt op beide pc's dan zien ze elkaar ook.Je moet dan nog mappen of printers delen op je pc's.Hierna geef je in de instellingen van je firewall die 3 adressen (192.168.1.1 , 2 , 3 ) als veilige adressen.Dan de verbinding terug aankoppelen naar internet en even snel surfen zonder firewall.Als dat gaat ,de firewall terug inschakelen en proberen in dos box of je de andere pc kan pingen (dosbox).Normaal zou nu alles moeten goed werken.
Link naar reactie
hoi, ik vandaag mijn hele zaterdag er aan besteed, en zo'n beetje alles geprobeerd wat je beschrijft (met hulp van mijn zwager). Volgens hem en mezelf staat alles goed ingesteld. Als ik op de ene computer (dfie met XP-prof) windows 98 installeer, dan werkt alles naarbehoren. Internet, op beide computers, en een netwerk tussen beide computers waarbij ik bestanden uit kan wisselen. Dit verteld me dat hardware matig alles ok is. Als ik dan weer terug ga naar windows XP - prof. dan werkt het weer niet. ik heb de firewall verwijderd. ik ben vaste ip adressen toegekend. ik heb gemerkt dat het probleem zit in de 2de computer, die zich aanmeld. De eerste die aan staat, registreeert zichzelf, en heeft verbinding met het netwerk. De 2de (en dat hangt dus af van de volgorde van aanzetten) krijgt geen verbinding. Je zou dus zeggen dat er iets met de naamgeving fout zit, waarbij de 2de computer dus nul op het request krijgt, omdat hij iets doet, wat de eerste computer ook heeft gedaan. bij pingen: krijg ik als foutmelding (op de 2de computer dus) transmit failed: niet in staat dus om iets uit te sturen. Wie kan me verder helpen, dit is hopeloos! daarnaast heb ik ook gemerkt dat internetten wel lukt, maar ftp'en niet. Iemand enig idee hoe dat weer kan? groetjes, Rudolf
Link naar reactie
Ik zou toch nog eens goed kijken of er niet ergens een firewall aanstaat. Dit kan ook bijvoorbeeld een ingebouwde firewall van een antivirus programma zijn. Er zit in een hardware-router meestal al een firewall ingebouwd, dus zet op je lokale netwerk gewoon alle firewalls uit. Als je het goed hebt aangesloten loopt de enige verbinding naar de "boze" buitenwereld immers via je router.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...