Ga naar inhoud

ik krijg mijn utp netwerk maar niet aan de praat


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo lui, Wij zijn nu dus bezig met het aanleggen van een netwerk, op zich leuk en aardig, maar het wil me totaal niet lukken met de kabels. Ik heb 3 UTP kabels van 5 meter, die werken prima. Ook heb ik 1 utp kabel gekocht van 15 meter zonder stekkertjes, ik heb die in 2 delen geknipt en er ligt nu 1 naar zolder en 1 naar beneden. Daarop heb ik stekkerdoosjes aangesloten, 1 beneden, 1 op zolder en 1 op mijn kamer waar de 2 kabels in samenkomen. De stekkerdoosjes hebben 1 aansluiting ieder. Nou sluit ik alles aan op mijn router zodat er een verbinding zou moeten zijn maar er is niks. Ik heb tussen mijn router en het doosje op mijn kamer zo'n kabel van 5 meter gedrukt en ik heb er één tussen de laptop en het doosje beneden, maar het werkt helemaal niet. De router geeft niks geen kik dat er wat is en de laptop ook niet, terwijl als je em rechtstreeks met zo'n 5 meter lange kabel aansluit het zaakje gewoon werkt... Nu heb ik het ook geprobeert met 1 kabel in het doosje op mijn kamer en dan naar beneden toe en dan aansluiten, dan geeft de router wel aan dat er wat is en dan geeft de laptop ook iets aan. Echter het ipadres, subnetmask ed. kloppen helemaal niet op de laptop (router werkt met dhcp). Ik heb dit boven ook geprobeerd met een desktop en daar precies hetzelfde probleem... De stekkkerdoosjes die ik gebruik zijn als het goed is universeel, maar er staat op dat het voor isdn is. De kabel is een Cat5 utp kabel. Ik heb de kabel op alle stekkerdoosjes in dezelfde volgorde aangesloten, aangezien de kleuren van de utp kabel en de kleuren die in het stekkerdoosje gebruikt worden niet hetzelfde zijn. Dus daar kan ik niet naar kijken. Ik vermoed dat ik de boel niet goed aansluit of is het gewoon op deze manier niet mogelijk om een netwerk op te zetten? Wie kan me helpen?? alvast bedankt. mvg, Minze
Link naar reactie
het aansluiten van die doosjes lijkt vaak makkelijker dan het is. Trouwens er zijn ook verschillende typen "doosjes" ISDN zijn er oa in bv 4 "aderig" waarbij de 4 middelste kabeltjes worden gebruikt (3,4,5,6) Zorg in ieder geval dat je zeker weet dat je de juiste hebt. UTP cat 5 Je verhaal komt me niet geheel duidelijk over dus meer uitleg aub dan oa over gebruikte kleuren combinaties, welke doosjes, instellingen PC / Router, OS'en etc Om te testen of je de UTP kabel goed hebt aangesloten in de doosjes. Daar zijn LAN testers voor uitgevonden. Simpel app. met zender en ontvanger. (wellicht te regelen, of te kopen/huren) Wel zorgen dat je "testkabels" 100% zeker weten OK zijn. zo voldoende geschreven, wacht wel af......................................
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...