Ga naar inhoud

games crashen als antivirus is ingeschakeld


Aanbevolen berichten

[quote:60be9ab5c8="Ben Jonson"]Welke games? Welk anti-virusprogramma? Heb je het uitgeprobeerd?[/quote:60be9ab5c8] Bij Colin Mcrae 2, Grand Prix 4 en Dungeon Siege. Ik gebruik AVG ( freeware). Op zich een goed programma. Het is zelfs zo dat ik dit programma van de harde schijf heb moeten verwijderen. Ook in niet actieve stand waren er toch crashes. Zou Norton of Mac Afee dit niet hebben? Of is het een ander probleem zoals voeding . Ik heb nu 300 watt.
Link naar reactie
[quote:161c109662="opip"][quote:161c109662="Ben Jonson"]Welke games? Welk anti-virusprogramma? Heb je het uitgeprobeerd?[/quote:161c109662] Bij Colin Mcrae 2, Grand Prix 4 en Dungeon Siege. Ik gebruik AVG ( freeware). Op zich een goed programma. Het is zelfs zo dat ik dit programma van de harde schijf heb moeten verwijderen. Ook in niet actieve stand waren er toch crashes. Zou Norton of Mac Afee dit niet hebben? Of is het een ander probleem zoals voeding . Ik heb nu 300 watt.[/quote:161c109662] ik heb ook een ander freeware programma gebruikt ( Antivir) . Maar ook daarbij crashes.
Link naar reactie
[quote:e328c5eae5="opip"][quote:e328c5eae5="Ben Jonson"]Maar is het nu zo dat je zonder AV-programma geen crashes hebt?[/quote:e328c5eae5] Dat ben ik nu aan het proberen. Voorlopig draaien de genoemde games nog goed. Gaat het mis dan laat ik het je weten[/quote:e328c5eae5] Nee, het ligt ook niet aan het anti virus programma. De spellen crashen weer. Kruisdol word ik er van Heb een omega driver gedownload ( versie 2622) maar ook die helpt niet. Zal ik eens de voeding verwisselen( nu 300 watt) voor 350 watt? Wat denk je?
Link naar reactie
Het klopt inderdaad. Virusscanners scannen alle bestanden dat actief wordt. Bij een game wordt veel objecten uit bestanden gehaald. Die moeten allemaal door die virusscanner. Dat vertraagd gemiddeld met 10%. De virusscanner kun je dus het best uitzetten tijdens het gamen. Bij C&C Generals ging het spelen een stuk vlotter!
Link naar reactie
[quote:abe883746e="warsnake"]Het klopt inderdaad. Virusscanners scannen alle bestanden dat actief wordt. Bij een game wordt veel objecten uit bestanden gehaald. Die moeten allemaal door die virusscanner. Dat vertraagd gemiddeld met 10%. De virusscanner kun je dus het best uitzetten tijdens het gamen. Bij C&C Generals ging het spelen een stuk vlotter![/quote:abe883746e] ok , dat zal ik dan maar doen voortaan. Iedereen bedankt voor de tips . Wat mij betreft mag dit topic hier eindigen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...