Ga naar inhoud

Kan FS2004 niet installeren


Aanbevolen berichten

Hi Folks! Heb Flight Sim 2004 gekocht voor mijn oom. Zodra ik de eerste CD plaats, crasht de hele boel al Hij heeft een PIII 400Mhz, doodgewone videokaart, 256 MB intern, Win98SE. Mijn vader heeft een pc met precies dezelfde eigenschappen en de setup loopt gewoon goed. Heb zelf ook een Win98 machine staan (AMD 800, 512 MB),setup loopt ook goed. Bij mijn oom krijg ik een "Ongeldige bewerking" met foutmelding "EBUxxxx bla bla" waar bij de x'jes telkens een ander getal staat. Iemand enig idee wat er met deze pc aan de hand is? OS is helemaal up-to-date, net als DirectX, geen virussen, net gedefragmenteerd, genoeg schijfruimte, ik weet het niet meer. (Dit is zelfs op de andere test-pc's niet gecontroleerd en daar gaat het wel goed) Alvast bedankt voor de moeite! ROB
Link naar reactie
Daar heb je natuurlijk gelijk in en dat geloof ik ook niet echt. Op de verpakking staat : minimaal 450 Mhz en dat is meestal al laag gegrepen, maar er moet weldegelijk een nieuwe pc komen, maar ik kan niet in hun portomonee kijken, he. Nieuwsgierig als ik ben wil ik dan toch weten waarom op een soortgelijke pc de setup wel normaal draait en bij mijn oom ik de interface van de setup nog niet eens te zien krijg. Nee, in plaats daarvan meteen die EBU foutmelding. ROB
Link naar reactie
[quote:fa972d3884="Jursch"]Drivers misschien? Maaru, je bent wel een echte grapjas als je denkt dat FS2004 goed loopt op dat systeem, dat wil dus ECHT niet....:(. Je moet dr een zware PC voor hebben, wil het een beetje fatsoenlijk lopen. Ik denk niet eens dat het de moeite waard is om te installen:( Jurrie[/quote:fa972d3884] Idd , op een Pentium II 400 Mhz kan je niet zo goed FS2004 spelen .
Link naar reactie
[quote:c4a3ff5d33="Rob V"] Nieuwsgierig als ik ben wil ik dan toch weten waarom op een soortgelijke pc de setup wel normaal draait en bij mijn oom ik de interface van de setup nog niet eens te zien krijg. Nee, in plaats daarvan meteen die EBU foutmelding. ROB[/quote:c4a3ff5d33] Waarom niet : dat kan van alles zijn. Drivers, hardware confilcten, brakke windows, conflicterende drivers, spyware etc.. Dat gedlt ook als de beide pc identiek zouden zijn Tip om het wel te laten werken : Doe eerst een frisse inatll van windows (format) en dan het spel installeren. Zou volgens mij moeten werken. Oh ja : gebruik het origineel en niet een veiligheidskopie
Link naar reactie
OK, ik heb dat artikel gelezen en dat ging voornamelijk over het niet kunnen lezen van de cd. Heb de 32X (van creative) cdrom-drive vervangen door een 52x (van LG) drive, die ik nog had liggen. 3 keer raden ... HIJ DOET HET! Ben zelf vooral blij, omdat ik altijd wil weten waarom iets NIET werkt. Weet nog niet wat er precies anders is aan deze drive, maar het werkt. Mag ik iedereen hartelijk bedanken voor hun reacties en als iemand de echte oorzaak weet (het verschil tussen deze drives bijv.) hoor ik het graag. groeten ROB
Link naar reactie
Lijkt mij vrij duidelijk wat het was : de 'kopieer-beveiliging' zorgde voor problemen. Het is namelijk niet altijd de hardware/drivers die de ellende veroorzaken. Zeker tegenwoordig is het namelijk niet bepaald een onbekend fenomeen dat de met dit soort ondingen verkrachtte on-cd's niet door alle cd/dvd-spelers gelezen kunnen worden. Je ziet het bij audio-cd's ook gebeuren (waaronder het beruchte incident waarbij iMacs de cd gewoon inslikten en er een reparateur aan te pas moest komen om het ding weer te openen en te starten). Sommige fabrikanten ( http://www.lo-mac.com ) durven zelfs zo ver te gaan dat CD-branders de betreffende schijfjes weigeren ...
Link naar reactie
Zou inderdaad ook goed kunnen. Mijn ervaring met cd en dvd spelers is ook dat de ene speler gevoeliger is voor bijv. vinger afdrukken op een schijfje dan de ander. Even het schijfje goed schoonmaken en meestal werkt het dan weer. Overigens heb je een soortgelijk verschijnsel ook bij floppy drives. Sommige drives "sporen" niet helemaal waardoor het voorkomt dat je een floppy wel in de ene drive, maar niet in de andere drive kunt lezen. Maar goed, laat maar, de "echte" oplossing weten we hier toch niet lees ik net :roll: (of vat ik het weer te cynisch op ?) Ruud
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...