Ga naar inhoud

xbox of ps2?


Aanbevolen berichten

Feit is dat de argumenten van toen niet meer gelden aangezien (a) de Gamecube er nu wel is en (b) we nu een beter idee hebben wat de XB & GC aan spellen hebben. Het valt idd op dat bij beide systemen het aanbod van 'goede/leuke' spellen vrij mager is. Maar voor mijn gevoel heeft de GC toch leukere spellen dan de XBox (ondanks dat Buffy er is ;)) Qua DVD maakt het niks uit welk systeem je gebruikt X-box, PS2 & PC hebben hetzelfde nadeel : lawaai door de ventilator ... Een goedkope losse DVD-speler mag dan 'duurder' lijken, maar als het op het plezier van filmkijken aan komt is ie vele malen beter. Het nadeel van de extra spullen voor DVD-gebruik bij de XB is vervallen sinds ze de complete set (Xbox + afstandbediening + Jurassic Park 3) in het assortiment hebben. De XB mag dan verliezen leiden (alleen Windows zou met een marge van 85% winst leveren voor M$), het gaat toch uiteindelijk om de spellen die je *nu* kunt spelen. Als je dan een genoeg unieke spellen ziet dan maakt het niet uit of M$ de productie morgen al stopt. Ik had dat ook toen ik de DC kocht ... maar juist dankzij het feit dat ze stopten kon ik juist goedkope spellen vinden. Overigens : Nintendo is onlangs wel op de vingers getikt vanwege het soort praktijken waar M$ wel mee weg kon komen ... Sony is vrij aggressief wat het 'modden' van consoles betreft. Denk dus niet dat alleen Billy-boy de enige schuldige is. Hij kan makkelijk met een boycot dreigen omdat ie toch al verlies maakt en er (volgens mij) van uit gaat dat ie toch nooit genoeg Xboxen zou kunnen verkopen in Australie ... Helaas wordt in de praktijk de modchip volgense mij alleen gebruikt om illegale spellen te spelen en niet om legale backups & import-spellen te kunnen spelen. Dat laatste was de reden van de uitspraak van die rechter Ik hoop eerlijk gezegd dat die uitspraak van die rechter overal gevolgd zal worden. Dat zou het einde van regio-codering voor consoles kunnen betekenen. Jammer genoeg heeft die 'verplichte' regio-indeling veel te veel andere voordelen die m.i. niks met het gevaar van piraterij te maken hebben voor die fabrikanten dat ze het ooit er bij zullen laten zitten.
Link naar reactie
  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:b64ccb4ad8="Bosje"]De Xbox groep van Bill Gates lijdt grote verliezen, eigenlijk wat ze doen is dumping wat verboden is, maar de regeringen geven niet thuis. Hoelang houden ze het vol, notabene het aantal beschikbare games blijft achter bij de PS2. Als Bill de stekker eruit haalt, ja dan zit je met een game console en geen nieuwe spellen. Bovendien heeft Sony vele malen meer ervaring op het gebied van console's dan Bill. Die heeft de boel onderschat. En verder hou ik niet van chantage, MS overweegt (overwoog) om Ausstralie te boycotten omdat een rechter daar heeft bepaald dat je een Xbox mag modificeren voor eigen risico. Verder zou het niet veel uitmaken want ze schippen de rest wel via Singapore of zo.[/quote:b64ccb4ad8] Dat dumpen valt wel mee, het wordt pas dumpen als je zo'n ding voor 25 piek in het rek zet naast console's die het 10 voudige kosten. Een fabrikant mag zelf weten wat hij voor z'n produkt vraagt en als hij daar verlies op lijd is dat zijn zaak natuurlijk. (en dropte Sony ook niet de prijs van de PSX toen N64 kwam? Zelfde met de PS2 toen X-Box en Cube kwamen). En de ervaring van Bill tov Sony ... sja misschien wordt het wel het zelfde verhaal als Sega en Nintendo vs Sony een jaar of 8 geleden? Sony was nieuw tegenover 2 oudstrijders van de console markt en zie nu, Sega is gestopt met console's en Nintendo verkoopt stukken minder dan Sony.
Link naar reactie
[quote:dc1d5c934f]De Xbox groep van Bill Gates lijdt grote verliezen, eigenlijk wat ze doen is dumping wat verboden is, maar de regeringen geven niet thuis. [/quote:dc1d5c934f]` Het is natuurlijk heel normaal dat een fabrikant zijn product goedkoop of zelfs onder de kostprijs aanbiedt om een markt te veroveren. Logisch dat regeringen hier niets aan doen, wat zouden ze willen doen??? Wanneer een bedrijf onder de kostprijs aanbiedt om een ander bedrijf kapot te concurreren is dat etisch misschien niet zo netjes maar ook niet verboden. :o. Wanneer daarna een monopoly ontstaat komen de desbetreffende instanties in actie waar een bedrijf ook niet op zit te wachten. :o Was misschien een beetje of topic, maar ja.
Link naar reactie
hmmzz ik heb sinds 3 weeken een X-box en al dat gezeik van dat de controler te groot is = bullsjit! tis gewoon ff anders als een ps2.. de Grafix zijn echt uber.. en mischien is de ps2 nog niet aan zijn top maar X-box ziet er stukken bter uit.. X-box heeft een 8 Gigabyte !!! harde schijf in zich.. dus nooit geen memory te kort meer.. hij is inderdaat groot.. maar het is geen Dikke desktop pc ofzo! gewoon ff ietsie grooter als je gewent bent.. ik heb hem voor 150euro kenne kopen via een actie.. anders is hij inderdaat een erg stukkie duur.. en jammer van die DvD afstandsbediening.. beetje geldtrekkerij. ik heb fia gamespy inmiddels HALO over ADSL online gespeeld!! , omdat er een 100mbit netwerk kaart in zit! en dat is echt Bruut! en zover ik weet kan dit niet met een playstation 2 !?! camecub vind ik zelf toch wat meer voor small kiddys vanwegen de games! maar das alleen mijn mening, want ik heb hem nog niet getest. ps2 en X-box heb ik allebij geprobeert.. en jah! ik vind zelfs de dreamcast beter als de ps2. want die heb ik ook thuis staan. maar jah das mijn mening... :evil: X-BOX RULED :evil:
Link naar reactie
(1) Tony Hawk 3 voor de PS2 ondersteund internet op een soortgelijke manier als de Xbox (via een USB-ethernet verbinding die via Lamespy verloopt naar het schijnt) (2) er komt een losse HDD/netwerk-set voor de PS2 ... prijs en tijd voor Europa is (zoals gewoonlijk) onbekend (3) de Xbox gaat een verplicht abonnement worden en komt pas in Maart PS2 schijnt (tot nu toe) buiten de 'normale' (kabel)internetverbinding gratis te zijn (4) Resident Evil & nog een spel (ben ff de naam kwijt) voor de Gamecube zijn allesbehalve kinderachtig. Maar ze hebben idd vrij veel 'kindvriendelijke' spellen ... Dat je de x-box controller niet zo groot vind is niet verwonderlijk ... het is op wat details na hetzelfde als de controller voor de DC. Wat fors uitgevallen vergeleken met dat mini-ding van de PS2, maar voor iemand met normale mensenhanden toch niet overdreven groot.
Link naar reactie
JAFO, wat bedoel je nu precies met punt 3 ? Xbox gaat een verplicht abbo worden ? Dat je moet betalen om met de xbox over Internet te spelen ? Volgens mij richt Nintendo zich inderdaad met de Gamecube hoofdzakelijk op de kleintjes en proberen ze de ouderen mee te krijgen wat heavy games te kopen. Ook een leuke marketing strategie, via de kids . En over dumping : off topic. Laten we ons nu bepereken tot de game consoles. Ja mijn neef heeft ook een Dreamcast, jammer dat die is er niet meer is, want die zag er volgens mijn normen echt heavy uit en vond die ook beter lijken dan een PS2. Volgens mij gaat het met de xbox dezelfde kant uit als Dreamcast (koffiedik kijken)
Link naar reactie
tja als ze dit onderdeel meteen het graf in willen schoppen ... dan moeten ze idd overal meteen geld voor gaan vragen. Ik verwacht eigenlijk dat alleen voor zoiets als FFX per maand betaalt moet worden (aangezien het een MMORPG is). Voor de 'normale' on-line spellen zie ik dat nog niet zo snel gebeuren. M$ probeert het dan wel, maar gezien het feit dat je Halo dus wel al zonder die 'service' kunt spelen ... Misschien dat MS de ouders van console-fans wel kan overtuigen wat ze destijds met MSN niet gelukt is. Die lui laten hun kids toch al door consoles & tv opvoeden, dus iets waardoor ze helemaal niet meer naar hun kids hoeven te kijken zouden ze wel eens kunnen slikken.
Link naar reactie
[quote:af6802d05e="JaFO"] (3) de Xbox gaat een verplicht abonnement worden en komt pas in Maart PS2 schijnt (tot nu toe) buiten de 'normale' (kabel)internetverbinding gratis te zijn Dat je de x-box controller niet zo groot vind is niet verwonderlijk ... het is op wat details na hetzelfde als de controller voor de DC. Wat fors uitgevallen vergeleken met dat mini-ding van de PS2, maar voor iemand met normale mensenhanden toch niet overdreven groot.[/quote:af6802d05e] je KAN fia Xbox live spelen maar dat kost geld, je kan nu al op een paar honderd servers Gratis spelen maar dan moet je wel een eigen server opzetten. Zoals ik al zei heb ik het al gedaan zonder dat Xbox live in de lucht is. gewoon fia gamespy, gewoon gratis ;-) voor kleine handen ook niet.. alleen voor playstation freakzz is het wennen.. me littal brother knal ook met gemak iedereen af ;-)
Link naar reactie
[quote:f31f93313d="chelsearulezzz"]Ik heb niet te veel verstand van de verschillen over de xbox en de ps2. Daarom vraag ik het diegene die het nu leest. Ik ben een gamer die wel van veel keuzes uit spellen houd. Het liefst speel ik sport of first person shoter spellen. Ik wil ook niet al te veel geld uitgeven aan nieuwe dingen om hem het goed te laten doen of beter. Maar ik wil wel een spelcomputer die goede graficts enz heeft. En een dvd speler (maar die hebben ze toch allebij of niet.) alvast: thanks [/quote:f31f93313d] Ik moet ook nog kiezen tussen de PS2 en de Xbox. Een Gamecube heb ik al, puur om Nintendo te supporten want zij zijn de enige echte nog overgebleven console bouwer met sterke franchises en game characters en tevens voor Wave Race: Blue Storm, Super Mario Sunshine en dalijk Metroid Prime en de nieuwe Zelda. [b:f31f93313d]PS2:[/b:f31f93313d] Voordelen: Veel games (ook budget/platinum), aantal ijzersterke games (GT3, GT3 Concept, MGS2, Final Fantasy, Pro Evolution Soccer 2, Tekken 4, GTA3, GTA3: Vice City, Lord of the Rings: The Two Towers), ook DVD te kijken zonder afstandsbediening. Nadelen: Oudere technologie, duur voor oudere technologie, soms wat mindere graphics, geen standaard breedband adapter, geen harddisk dus mem. cards en dat kan duur worden als je veel games wilt saven), geen exclusieve characters van Sony zelf) [b:f31f93313d]Xbox[/b:f31f93313d] Voordelen: Goede technologie, bijna alles zit erbij (harddisk, breedbandadapter) behalve die dvd afstandsbediening, Microsoft pompt extreem veel geld in promotie (Bill Gates zijn speeltje?), veel Xbox als set aanbiedingen waaronder: ---> Xbox Sega Pack (Xbox, controller, Sega GT 2002 en Jet Set Radio Future) voor 259 Euro en misschien met de feestdagen het ---> Xbox Super Pack (Sega Pack + Splinter Cell en Halo) voor 310 Euro, Xbox Live breedband console gaming online, redelijke launch lineup, er komen binnenkort weer wat toppers aan. Nadelen: 259 Euro is veel geld (Gamecube kost maar 169 Euro), weinig echte top games (alleen Halo en dalijk Splinter Cell zijn echt top) c.q. zwakke games na de launchgames, Xbox kan vastlopen (het blijft Microsoft), hoe lang blijf Microsoft er geld inpompen? (nu al verlies van 170 miljoen), Xbox doet het niet goed in Azie, onzekere toekomst qua games (wie ontwikkeld er voor Xbox of gaat dat doen en welke games levert dit op?), geen DVD playback zonder extra aankoop van afstandbediening. Zo ik hoop dat je er wat aan hebt, ik zelf wacht even af of op de Xbox ook Pro Evolution Soccer 2 gaat komen en natuurlijk ook op dat Super Pack!! Zie http://www.gamers.nl/nieuws/15500?PHPSESSID=c7270d89b7c6432cfb8262ccf8e6adcb voor meer info.
Link naar reactie
Als je zulke grote gaten laat ... dan kan ik niet anders dan schieten ... ;) [quote:9a1d9d31ff="The One"][b:9a1d9d31ff]PS2:[/b:9a1d9d31ff] ... Nadelen: Oudere technologie, duur voor oudere technologie, soms wat mindere graphics, [/quote:9a1d9d31ff] ligt meer aan 'luie' ontwikkelaars (en mogelijk de ingewikkelde van programmeren van die hardware) dan dat het aan de hardware zelf ligt. Bovendien : MS durft nog steeds de volle mep te vragen voor Win98 ... en dat is toch ook aardig verouderd. [quote:9a1d9d31ff] geen standaard breedband adapter, geen harddisk [/quote:9a1d9d31ff] de harddisk is ook niet standaard ... maar beiden zijn (straks / ooit) als uitbreiding te koop ... aan de andere kant : wat heb je aan een standaard breedband-adapter als je er *nu* niks mee kunt. Het is zelfs nog afwachten of het uberhaupt naar Nederland/Europa komt ... Er wordt wel gezegd 'maart 2003', maar er is nog genoeg tijd voor Billy-boy & co om de productie van de Xbox te stoppen. Ze maken er nog steeds geen winst op en multi-millionair of niet : dat zal niet eeuwig kunnen duren. [quote:9a1d9d31ff] dus mem. cards en dat kan duur worden als je veel games wilt saven), [/quote:9a1d9d31ff] 8 Megabyte is vrij veel hoor. De meeste games hebben maar een paar kilobyte nodig. Tenzij je alle replays en andere frutsels van sommige spellen bewaard heb je aan een kaart meer dan genoeg. Je hoeft echt niet voor ieder spel een nieuwe kaart te kopen (alhoewel dat wel handig kan zijn). [quote:9a1d9d31ff] geen exclusieve characters van Sony zelf) [/quote:9a1d9d31ff] niet echt een nadeel ... bovendien : Solid Snake (van Metal Gear) is toch wel een 'beroemd' karakter ... Hij komt idd niet zo vaak terug als die ellendige loodgieter of dat blauwe stekelvarken. Aan de andere kant : de Xbox heeft ook geen 'exclusief' karakter van MS ... prijs voor de PS2 ligt op € 250 aktiepakketten met GT3, MGS of dvd (spiderman, 'FF:spirits within' zijn ietwat duurder) [quote:9a1d9d31ff] [b:9a1d9d31ff]Xbox[/b:9a1d9d31ff] Voordelen: Goede technologie, bijna alles zit erbij (harddisk, breedbandadapter) behalve die dvd afstandsbediening, Microsoft pompt extreem veel geld in promotie (Bill Gates zijn speeltje?), veel Xbox als set aanbiedingen waaronder: ---> Xbox Sega Pack (Xbox, controller, Sega GT 2002 en Jet Set Radio Future) voor 259 Euro en misschien met de feestdagen het ---> Xbox Super Pack (Sega Pack + Splinter Cell en Halo) voor 310 Euro, [/quote:9a1d9d31ff] tja breedband zit er in, maar zolang het niet te gebruiken is blijft het een nutteloze gadget. Overigens : net zoals de PS2 kent de Xbox een pakket waar die controller + film (Jurassic Park 3) bij zit. Daarnaast heb ik de GC nog niet onder de € 200 gezien (misschien dat je daarvoor tweakers net op keek ?). Xbox + Segapack was (op de hcc-beurs) 250 dacht ik ... [quote:9a1d9d31ff] Xbox Live breedband console gaming online, redelijke launch lineup, er komen binnenkort weer wat toppers aan. [/quote:9a1d9d31ff] ik heb bij de Xbox-Linve! nog niet echt spellen gezien die ik 'moet' hebben. UC = UT2003 MechAssault zag er wel aardig uit, maar vergeleken met MechWarrior-serie is dat natuurlijk vrij 'console'-achtig ... Het leek niet meer dan een standaard 3rd persoon shooter met dan een 'mech' in de hoofdrol ipv een mens. btw : Splinter Cell komt ook naar de pc (tenzij MS weer zo'n Halo-stunt uithaalt). Dat betekent en een betere controller (muis+keyboard lijkt mij handiger) en (mogelijk) een editor (het is een Unreal-engine spel!).
Link naar reactie
Bedankt voor de aanvulling, het was ook niet mijn bedoeling om heel volledig te zijn (het waren slechts wat meningen van mij), maar ook jij bent niet erg volledig :D [quote:7bba304dcc="JaFO"]Hij komt idd niet zo vaak terug als die ellendige loodgieter of dat blauwe stekelvarken.[/quote:7bba304dcc] Nintendo heeft veel meer karacters dan alleen Super Mario.....Luigi, Starfox, Donkey Kong, Link, Zelda, Pokemon beesten, Kirby, Metroid...... need to hear more? [quote:7bba304dcc] Daarnaast heb ik de GC nog niet onder de € 200 gezien (misschien dat je daarvoor tweakers net op keek ?). [/quote:7bba304dcc] Nee ik keek niet bij tweakers.net, ik heb de Gamecube voor 169,- euro's gekocht bij de Mediamarkt, je moest er dan wel een spel bij kopen (maar dat doe je toch altijd, dus dat maakt eigenlijk niet uit). De initiatief nemers van deze prijs waren trouwens de jongens van The Gameshop...en ja, dan moet de Mediamarkt het wel overnemen met hun zeer fijne prijsgarantie :D
Link naar reactie
Ik kom hier maar even de PS2 verdedigen. Ik loop al mee sinds de release van de Playstation en ik heb nu ondertussen de PS2. Mensen zeggen dat de PS2 zoveel lelijker is op het gebied van graphics, maar dat valt reuze mee. Het enige probleem dat ze kennen bij het programmeren van games op de PS2 is het 'anti-aliasing' probleem. De levels/ charactars en noem maar op zien er nogal 'kartelig' uit. Ondanks dit probleem zien de games er erg 'smooth' uit :) Dus dat zit echt wel goed! De grootste voordelen van de PS2: 1. Zoals al veel in dit topic gezegd is: er zijn simpelweg de meeste games op de PS2 en ook heb je de ruimste keuze qua games. 2. Heel veel goede en grote bedrijven zoals bijvoobeeld: squaresoft maken alleen games voor de sony playstation. Ik vind dat je de keuze bij het kopen van een console op het volgende moet baseren: "van welke games houd ik het meest?" 1. Houd je van leuke avontuur/ actie spelletjes zoals super mario en co.? ga dan voor de Gamecube 2. Houd je van goede en super gedetailleerde shooters? Ga dan voor de Xbox 3. Houd je van rollenspellen/ avontuur spellen? Ga dan voor de PS2 Want de algemene race/ vecht/ sport spellen komen toch wel op alle 3 de console's uit. Ga niet kijken naar de extra features zoals bijvoorbeeld: DVD ondersteuning, want dat is niet de reden waarom jij een console gaat kopen. En over online gaming op je console kan je kort en krachtig zijn: het is allemaal niet zo goed geregeld. Bij de ene mag je dalijk gaan betalen (xbox) en bij de andere is het gratis (PS2) ... maar dan zijn het wel de spellen waar je voor moet betalen! Denk maar aan bijvoorbeeld: Final Fantasy XI
Link naar reactie
[quote:24e3475f24="kajutsa"] ... 2. Houd je van goede en super gedetailleerde shooters? Ga dan voor de Xbox [/quote:24e3475f24] Ik zou iemand toch eerder naar een pc verwijzen ... zeker vanwege de mogelijkheid om zelf voor uitbreidingen e.d. te zorgen. [quote:24e3475f24] 3. Houd je van rollenspellen/ avontuur spellen? Ga dan voor de PS2 ... [/quote:24e3475f24] IMHO hebben de console-rpg's niks met rpg's als zodanig te maken. Op Kingdom Hearts na (die hebben meer een arcade-achtig gevecht voor zover ik dat heb gezien) zijn er nauwelijks echte opties tijdens een gevecht (wegrennen en dan de vijand in de val lokken is er niet bij) en is 99% van het verhaal een en al gevecht.
Link naar reactie
[quote:e27d152df1="JaFO"][quote:e27d152df1="kajutsa"] ... 2. Houd je van goede en super gedetailleerde shooters? Ga dan voor de Xbox [/quote:e27d152df1] Ik zou iemand toch eerder naar een pc verwijzen ... zeker vanwege de mogelijkheid om zelf voor uitbreidingen e.d. te zorgen.[/quote:e27d152df1] Tja, heb je gelijk in. Maar we hebben het nu over het kiezen van een console en dat denk ik dat de xbox zich het beste leent voor shooters en op de xbox zijn ook de meeste/ beste shooters verkrijgbaar. [quote:e27d152df1][quote:e27d152df1] 3. Houd je van rollenspellen/ avontuur spellen? Ga dan voor de PS2 ... [/quote:e27d152df1] IMHO hebben de console-rpg's niks met rpg's als zodanig te maken. Op Kingdom Hearts na (die hebben meer een arcade-achtig gevecht voor zover ik dat heb gezien) zijn er nauwelijks echte opties tijdens een gevecht (wegrennen en dan de vijand in de val lokken is er niet bij) en is 99% van het verhaal een en al gevecht.[/quote:e27d152df1] Moet ik je weer gelijk geven, maar zo zie je maar weer hoe veel verschillende soorten rpg's er bestaan :wink: Op de consoles heb je vaak "in-battle" gevechten waar je de commands moet geven. Op de pc is het vaak: Hack 'n Slash
Link naar reactie
// veel shooters voor de Xbox ? dacht het niet ... vergeleken met de PS2 : - Timesplitters 1 & 2 (een vrij goede serie wat fps betreft voor consoles) - Unreal Tournament (do'h! ;)) - Red Faction 1 & 2 - Half-life // X-box : - UC - Halo *eh* en da's alles dacht ik ... // rpg's De Ultima-serie probeerde in ieder geval wat meer verhaal toe te voegen dan de meeste. Daarnaast vind ik 'adventures' (Monkey Island, Indiana Jones e.d.) dichter bij het echte rollenspel liggen dan de AD&D-serie die man voor pc's heeft gemaakt.
Link naar reactie
[quote:3ae8b07af8="JaFO"]// veel shooters voor de Xbox ? dacht het niet ... vergeleken met de PS2 : - Timesplitters 1 & 2 (een vrij goede serie wat fps betreft voor consoles) - Unreal Tournament (do'h! ;)) - Red Faction 1 & 2 - Half-life // X-box : - UC - Halo *eh* en da's alles dacht ik ...[/quote:3ae8b07af8] OK... heb je gelijk in. Ik zal het even anders formuleren: de shooters op de XboX zien er naar mijn weten veel gedetailleerder en realistischer uit. Ze zijn beter 'afgewerkt' dan de shooters op de PS2. BTW. er komen nog hele grote titels uit voor de Xbox hoor! Denk maar aan doom3 bijvoorbeeld.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...