Ga naar inhoud

xbox of ps2?


Aanbevolen berichten

Ik heb niet te veel verstand van de verschillen over de xbox en de ps2. Daarom vraag ik het diegene die het nu leest. Ik ben een gamer die wel van veel keuzes uit spellen houd. Het liefst speel ik sport of first person shoter spellen. Ik wil ook niet al te veel geld uitgeven aan nieuwe dingen om hem het goed te laten doen of beter. Maar ik wil wel een spelcomputer die goede graficts enz heeft. En een dvd speler (maar die hebben ze toch allebij of niet.) alvast: thanks
Link naar reactie
  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het antwoord is heel simpel: Op het gebied van technologie (vooral graphics) moet je zeker de XboX hebben: die is is veel nieuwer en maakt dus ook gebruik van nieuwere technologie. Op het gebied van keus aan spellen is de Playstation 2 op dit moment weer veel beter, ik geloof dat er zo'n 200 spellen voor zijn uitgekomen. Maar tegen de zomer, misschien erna zouden er voor de Xbox ook veel goede spellen moeten zijn. De Xbox is alleen wel wat duurder. Het ligt er denk ik vooral aan of je bereid bent wat meer te betalen voor wat mooiere graphics. Btw: ze kunnen d8 ik idd allebei DVD's afspelen; de PS2 standaard, bij de Xbox moet je er nog een aparte afstandsbediening o.i.d. voor kopen.
Link naar reactie
Zoals velen van jullie wel weten is vrijdag de GameCube van Nintendo op de europese markt verschenen. Misschien is dit een ideetje? Op mijn website staat een vergelijking van de specificaties van de drie consoles, de URL: http://www.haiko.nu/console.html Voor de spellen verwijs ik u/je naar de index op de website http://www.haiko.nu om vervolgens naar "game releases" te gaan en te selecteren op "cube" Graag gedaan.
Link naar reactie
// haiko : er wordt gevraagd naar een console met DVD-speler ... en dat kan de GC helaas standaard niet. Panasonic heeft er wel eentje, maar het is nog de vraag of die hier ooit te koop zal zijn. // X-box vs PS2 Op dit moment is de X-box 'standaard' het goedkoopst (€ 299 tegen €316 voor de PS2), maar aangezien je er minimaal 1 spel + de afstandbediening bij nodig hebt (om DVD's af te spelen) ben je weer duurder uit. Overigens heeft Sony wel weer een aantal 'actiepaketten' die toch weer iets goedkoper uitvallen (als je Gran Tourismo 3, Metal Gear Solid 2, Spirits Within (incl afst. bediening dacht ik) of Final Fantasy X zou willen hebben, dan zijn dat de voordeligste keuzes. Voor FPS zou ik overigens niet voor een console kiezen, aangezien de controllers daar IMHO ongeschikt voor zijn. Probeer in een winkel maar eens Halo (X-box) te spelen, dan heb je een idee hoe de controls voor een FPS aanvoelen. Unreal Championship voor de X-box = Unreal Tournament 2 voor de pc ... :wink: Sportgames komen op iedere console uit. Van voetbal t/m skateboarding is zo'n beetje ieder 'standaard' game op elke console te vinden.
Link naar reactie
:S [b:a02c338319]woepsie[/b:a02c338319] laatste zin over het hoofd gezien... ach, zo'n GC voorstander ben ik toch niet. ik zou dan voor ps2 kiezen, want van de Xbox vind ik de grootte erg tegenvallen (niet dat de ps2 zo klein is hoor). Wat betreft de games zul je in de loop van 2002 veel meer Xbox games op de markt zien komen in NL. Maar, PS2 blijft daar niet bij achter. [b:a02c338319]PS2 dus[/b:a02c338319]
Link naar reactie
Mocht dit jullie nog helpen... Ik heb hier een paar specs voor jullie :smile: [b:c015f68263]Xbox[/b:c015f68263] CPU: 733MHz Intel Graphics Processor: 250MHz custom chip Xchip--> door nVIDIA en Micro$oft Total momory: 64 MB Memory Bandwidth: 6.4 GB/sec Polygon Performance: 125 M/sec Sustained Polygon Performance: 100+ MB/sec Micropolygons/particles per second: 125 M/sec Particle Performance: 125 M/sec Pixel Fill Rate - No texture: 4.0 G/sec Pixel Fill Rate - One texture: 4.0 G/sec [img:c015f68263]http://212.123.210.144/ProductImages/autoimport/108500_108599/000000p108577_front.jpg[/img:c015f68263] Verder zitten er allemaal extra dingetjes op... zoals bijvoorbeeld DVD specs--> maar die zijn niet interessant! :smile: [b:c015f68263]PS2[/b:c015f68263] CPU: 128 bit RISC --> kloksnelheid: 300MHz Integer Unit: 64 bit Main Memory: 32 MB (direct RDram 2ch @ 800MHz) Memory Bandwidth: 3.2 GB/s Floating Point Performance: 6.2 GFLOPS Perspective Transformation: 66 million polygons/sec Lighting: 38 million polygons/sec Fog: 36 million polygons/sec Curved Surface Gereration (Bezier) 16 million polygons/sec Image Processing Unit: MPEG2 Macroblock Layer Decoder Image Processing Performance: 150 million pixels/sec [img:c015f68263]http://www.bartsmit.com/assets/300x375/068203.gif[/img:c015f68263] Verder zitten er allemaal extra dingetjes op... zoals bijvoorbeeld DVD specs--> maar die zijn niet interessant! :smile: [b:c015f68263]Camecube[/b:c015f68263] MPU: (microprocessor Unit) IBM Gekko Processor & IBM Power PC"Gekko" Manufacturing process: 0.18 Microns Copper Wire Technology Klok frequency: 405MHz CPU capacity: 925 Dmips (Dhrystone 2.1) Internal data precision: 32bit & 64bit floating point External bus Bandwidth: 1.6 GB/sec (32bit address, 64bitdata bus 202.5MHz) Texture Read Bandwidth 12.8 GB/sec Main memory Bandwidth: 3.2 GB/sec Color, Z buffer: Each is 24bits [img:c015f68263]http://212.123.210.144/ProductImages/autoimport/114100_114199/000000p114160_front.jpg[/img:c015f68263]
Link naar reactie
[b:c74a971b1d] Nej! Maar ik lees de PU wel! [/b:c74a971b1d] Ik had het nl. van een duitse website die samenwerken met de mijne, die hadden de specs al weggepeuterd bij MS en Nintendo enzo... vorig jaar November. :smile: En de PU meldde dit idd ook al ja, maar dat moet ook wel voor zo'n blad!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...