Ga naar inhoud

Internetverbinding delen


Aanbevolen berichten

Windows 7HP (64b) Laptop Ik ben in het buitenland en gebruik een dongel met een lokaal internetkaartje. Dat werkt prima. Omdat ik een andere laptop ook aan het internet wil kunnen aansluiten heb ik de virtual wifi miniport ingeschakeld met volgend scriptje: netsh wlan set hostednetwork mode=allow ssid=naam key=xxxxxxxx netsh wlan start hostednetwork De eerste stap werkt goed, maar na de 2e stap komt de foutboodschap: "Het gehoste netwerk kan niet worden gestart. Een apparaat dat op het systeem is aangesloten, werkt niet." Wat doe ik verkeerd? Graag advies
Link naar reactie
Dank voor je reactie, Peter. Ik heb, dacht ik, precies gedaan wat er in dit artikel staat. Als ik na het uitvoeren van het scriptje naar netwerkcentrum ga, dan zie ik beide actieve netwerken (mobiele 3G en de wifi hotspot). Beiden hebben toegangstype Internet. Mijn smartphone ziet de hotspot en laat zich ook verbinden. Maar daar houdt het mee op. Als ik een appje bekijk dat de actieve netwerkstatus bekijkt dan zie ik wel een lokaal IP-adres (192.168.137.113) maar de public IP-test en de Standard test staan als "failed". Helpt dit jou om me verder te helpen? Rob
Link naar reactie
Nog even er over nadenkend en ik moet je zeggen dat ik hier geen ervaring mee heb, vermoed ik als volgt. De 3G dongel is geen WIFI toegangs punt, dus valt er virtueel ook geen wifi toegangspunt aan te koppelen (lijkt mij). De optie die dan overblijft is ICS. Je kunt de dongel wel "delen" en dan je netwerkaart, met een utp crosslink kabel, verbinden met de andere pc/laptop. Of als de laptop ingebouwde wifi heeft, dan deze gebruiken om een peer to peer netwerk met de andere pc op te zetten. De LAN verbinding dan op disabled zetten zodat ICS de wifi adapter als toegangs punt ziet.
Link naar reactie
Inmiddels heb ik een Huawei E5220 3G-router gekocht (¤50) en dat doet exact wat ik wilde bereiken nl een drietal devices (2 laptops en een smartphone) gebruik laten maken van één 3G-data verbinding. Als extra voordeel is ieder van de drie devices autonoom zolang het routertje aanstaat. Dus sluit dit issue maar verder af.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...