Ga naar inhoud

USB-adapter


Aanbevolen berichten

Geachte lezer, Ik heb voor de internetaansluiting een adapter van Technicolor type 802.11 – TG122N. Elke keer als ik de PC aanzet ben ik keurig online zoals het hoort, maar na een tijdje wordt de internetverbinding uitgeschakeld, zodat ik deze weer opnieuw moet activeren. Hij blijft dan ook verder online zonder problemen. Mogelijk zijn de drivers verouderd, maar misschien ligt het aan mij want ik kan geen enkele downloadsite vinden waar ik evt. nieuwe drivers hiervoor kan downloaden om bovengenoemd probleem op te lossen. Weet u me misschien hier meer over te informeren ? Ik heb windows 7 – 64bit. Groet, Johan Zijlstra
Link naar reactie
Geachte lezer(s), Hartelijk dank voor uw antwoord. De download van genoemde driver Thompson 802.11 levert het bestand: CodecPack.exe op, naar mijn idee een niet zo duidelijk herkenbare naam. Als dit wel het juiste bestand is, moet de oude driver eerst dan ook worden verwijderd voordat ik deze ga installeren ? En moet het usb-apparaat ook worden losgekoppeld van de PC tot het moment dat daar opnieuw om gevraagd wordt? Vriendelijke groet, Johan Zijlstra
Link naar reactie
codecpack kan niet goed zijn. het is tegenwoordig op die downloadsites een wirwar van downloadknoppen, dus een vergis is snel gemaakt. als ik de boel goed heb bestudeerd moet je deze hebben: http://www.realtek.com/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PFid=48&Level=5&Conn=4&ProdID=231&DownTypeID=3&GetDown=false&Downloads=true en altijd bij usb-apparaatjes: eerst de software, en pas inpluggen als de software daarom vraagt!
Link naar reactie
Beste lezer(s), De bovengenoemde link brengt me naar het bestand "v14114-Omni-Peek-V6_CU_DU". Is dit wel het juiste bestand voor mijn usb-adapter Technicolor Thompson 802.11 TG122N? De site komt van Realtek. Het bestand wordt zelfs meerdere keren genoemd. Welke is de juiste? Groet, Johan
Link naar reactie
Als je de link van derkdejong aanklikt en daarna de bovenste driver aanklikt, download die RTL8191SU_autoinstallerpackage.zip Daarna eerst de oude driver deinstalleren en eventueel software (via programma's verwijderen) en de usb stick loskoppelen. Dan de zip uitpakken (rechtsklik alles uitpakken) daarna in het nieuwe mapje RTL8191SU ect.. de setup.exe (toepassing) dubbelkilikken. Stick pas inpluggen als dat klaar is of dat de toepassing er om vraagt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...