Ga naar inhoud

Outlook Express 6 message pane verdwenen


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo Forum, Waarschijnlijk een simpel problem, maar ik weet de oplossing niet! OE6 heeft allerlei 'panes': folders, contacts, messages en preview panes zijn vaak zichtbaar. Met het 'messages pane' bedoel ik de lijst met berichten die je ziet zodra je een folder, bijvoorbeeld 'inbox' selecteerd. Het probleem is dat dit 'messages pane' niet meer zichtbaar is. Voor het folder, contact en preview pane kan je de zichtbaarheid middels het View/Layout menu aan/uit zetten. Maar niet het 'message pane'. Ook kan je normal gesproken de grootte van message- en preview-pane aanpassen door met de muis de separator tussen beide panes te verslepen. Maar, het message pane is er niet, dus ook de separator niet. Suggestie om het message pane weer terug te krijgen?
Link naar reactie
Dank voor de reactie! PC reboot: ja, gedaan Dank voor de suggestie mbt "menu -> alle berichten/alleen ongelezen/.. ": Als ik in "View -> current view -> Hide Read Messages" kies en er zijn geen ongelezen berichten, dan staat er in het Message Pane "There are no messages in this view..", anders gezegd, het Message Pane is dan leeg, maar verdwijnt niet.
Link naar reactie
zitten je mailboxen wellicht erg vol? sommigen houden vol dat oe moeilijk gaat doen bij 200 MB, maar persoonlijk heb ik die ervaring niet. wel is een punt: laat je oe de boxen soms niet comprimeren als oe je daarom vraagt? ik zou zeggen: sowieso nu even doen extra-opties-tabblad onderhoud-knop opruimen
Link naar reactie
Dank voor het meedenken! De mailbox folders zal ik comprimeren, kan nooit kwaad. Merk op dat het probleem is dat het deel van OE6 dat berichten-in-de-geselecteerde-folder-toont zelf niet zichtbaar is. Ik heb voor de gelegenheid dat deel maar 'Message Pane' gedoopt. De berichten zijn er wel, stuk voor stuk te zien in het Preview Pane. Maar omdat het Message Pane niet getoond wordt, kan je ook niet eenvoudig een bericht openen door er op te klikken. Ik heb er een normale OE6 op een andere pc bij gehaald. Wanneer je daar in het Folder Pane op 'local folders' klikt zie je een vergelijkbaar effect: het 'middelste deel' (normaal Message Pane boven en Preview Pane onder) verandert dan in een (1) veld. Datzelfde effect zie ik wanneer ik op een van de folders klik waarbij alleen het Preview Pane wordt getoond. Ik las dat OE6 opnieuw installeren niet zo simpel is gezien de integratie met IE en Windows XP in het algemeen, het lijkt mij toch eerder dat er ergens iets met een instelling mis is.
Link naar reactie
Opgelost, probleem zelf veroorzaakt... Het Preview Pane was maximaal groot gemaakt. Zo groot dat er van het Message Pane niets meer te zien was. Met de muis cursor 'schiet' je snel over de separatie balk heen zodat je ten onrechte denkt dat het Message Pane weg is. In feite staat er nog een klein regeltje. Voorzichtig met de muis cursor de separator opzoeken (pijltje veranderd in dubblele pijl) en het Message Pane window weer vergroten met een muis sleep aktie. Klaar. Leermomentje: niet te snel aannemen dat er iets mis is gegaan...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...