Ga naar inhoud

Gmail en visa kaart vraag.


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allen. Mijn vrouw heeft een Asus transfomer TF300T. Ik heb daar ooit wat betaalde apps opgezet. De eerste keer moest ik uiteraard de gegevens vermelden. Maar de tweede keer werd dat, na enige verbazing van mijn kant, automatisch ingevuld. Dus ook die van de visakaart . Ik dacht, lekker. Als de tablet gestolen word heb je aan mijn gmail account genoeg om vrij te bestellen. Nu heb ik eenzelfde Asus gekocht omdat hij zo bevalt. En wat blijkt. Bij de eerste aankoop van een app werden weer de visakaart gegevens automatisch ingevuld na het intypen van mij gmail. Dit betekend dus dat niet op de tablet/harde schijf de gegevens zitten maar bij mijn gmail account in de cloud of hoe dat ook heten mag. Hoe ga ik dit veranderen? Bij de aankoop van een app wil ik zelf mijn visakaart gegevens alsnog in moeten vullen. Dat lijkt mij wel zo veilig en logisch. Gr. Pmud.
Link naar reactie
Dat is echt geen probleem hoor. Bij Google blijf jij zelf nog steeds de baas. Je kunt in dashboard alle gegevens zien, bewerken of verwijderen, als je dat wilt. Jou gegevens staan in "de cloud". Dus op welke PC, android of Chromebook je ook inlogt, je hoeft nooit opnieuw je gegevens in te vullen. [color=blue:7e4ec5e8b1]Dat is reuze handig, maar ook link.[/color:7e4ec5e8b1] Iemand die jou gmail naam kent en jou wachtwoord weet te achterhalen, kan zich voordoen alsof hij Pmud is. Daarom heeft Google [color=violet:7e4ec5e8b1]Two step verification[/color:7e4ec5e8b1] Zie: https://support.google.com/accounts/topic/28786?hl=nl&ref_topic=2373945 Hierbij zal niemand in jou account kunnen komen tenzij ze ook je telefoon stelen, want je ontvangt een SMS met een unieke code die je in moet geven om ook maar iets te doen met je account. Als je een apparaat kenmerkt als vertrouwd, dan vraagt hij niet meer. Dat apparaat is dan dus alleen beveiligd via het wachtwoord. Maar is hij gestolen, dan verwijder je hem van de lijst vertrouwde apparaten. Ben je je telefoon kwijt, dan gebruik je tijdelijk codes, die je zelf kunt printen.
Link naar reactie
tja, de een vindt het service, de ander vindt het big brother in optima forma.. 't is me wat, met dat google. feit is wel: die gegevens kunnen alleen auto worden ingevuld als je bent ingelogd. dus dat is een eigen keuze, dwz op je pc, want ik zou niet weten hoe ik mijn android moet gebruiken zonder google.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...