Ga naar inhoud

Cloud office pakket op eigen webserver


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een hele poos Google docs gebruikt, en daarna ben ik overgestapt op Zoho, om mijn documenten online te bewerken en bewaren. Maar ik begin steeds meer de behoefte te krijgen om dit in eigen beheer te gaan houden. Daarom ben ik dus op zoek naar een downloadbaar pakket die dat doet, en dat ik kan installeren op mijn eigen webserver. Als ik ga zoeken c.q. Googlen op termen als DSM, office cloud, online apps etc. Dan kom ik in het beste geval 'Dropbox clones' tegen, waarmee ik bestanden kan opslaan en beheren, of elders gehoste office achtige oplossingen. Maar het gaat in mijn geval dus met name om het online opslaan en bewerken van office achtige bestanden. Mailen is niet eens nodig, als ik er tekstbestanden, spreadsheets en eventueel presentaties mee kan maken ben ik al heel blij.
Link naar reactie
Ik heb hiervoor Webdav op mijn server geinstalleerd (linux maar kan ook met win). Met netdrive maak ik vervolgens een lokale virtuele schijf die in feite dus een partitie/map op mijn server is, maar als lokale schijfletter gemount is. Super handig. Ik ben onderweg terug van een weekje vakantie, nog op Schiphol, maar mijn foto's zijn al thuis..... 8) Mijn zoon gebruikt de server voor zijn prof muziek foto's en kan onder weg overal bij. Zijn Mac powerbook kan ook uitstekend met webdav overweg.
Link naar reactie
Net thuis zie ik c't liggen met een thema over een eigen cloud... mss iets? http://shop.fnl.nl/computers/ct/losse-uitgaven/c-t-magazine-2013-07-08.html [quote:7eb7edcd12].....Verder gaan we in op de vraag hoe je jouw gegevens in de cloud beheert om niet meer afhankelijk te zijn van Google, Microsoft of Apple. Dan weet je tenminste wat er achter de schermen met je mails, agenda en andere persoonlijke gegevens gebeurt... [/quote:7eb7edcd12]
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hi Andre, sorry voor mijn extreem late reactie :) Bedankt voor het uitgebreide antwoord, ziet er op zich ook erg goed uit. Ik vraag me alleen af of het nie een beetje 'too much' is voor wat ik wil. Wat ik wil is documenten aanmaken, opslaan, beheren en bewerken (applicatie gui) op mijn eigen webserver. Niet meer en niet minder. Als ik je antwoord zo lees krijg ik de indruk dat ik een heel warenhuis in ga richten omdat ik een krantenkiosk wil beginnen :) Dat zou ik op zich ook nog niet z\o erg vinde, maar dan moet ik dat weer allemaal gaan uitzoeken voor iets wat ik voor 80% niet nodig heb. Maar uiteraard ben ik geen expert op dit gebied, dus corrigeer me maar als ik het fout heb.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...