Ga naar inhoud

LEGE Verwijderde Items folder in OE blijkt nog erg groot???


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik werd zojuist weer uitgenodigd om mijn OutlookExpress te comprimeren. Daar ben ik op ingegaan, want ik weet nu uit ervaring gisteren en vandaag (zie mijn andere threads) dat zo´n .bak bestand erg handig kan zijn :lol: Ik stuitte daarbij echter op een raar verschijnsel+ Mijn Verwijderde Items folders is gegarandeerd leeg, maar die wordt wel gecomprimeerd en blijkt een substantiele grootte te hebben Hoe kan dat en wat is dat c.q. wat zit daar in. Jammer dat e.e.a. bij mijn oude buurvrouw plaatsvond en ik vergat om die ´even´ te renamen en op te nemen in haar OE.
Link naar reactie
[quote:bb0e945d8b="derkdejong"]de pc al opnieuw gestart na die actie?[/quote:bb0e945d8b]Jazeker, en voor het goede begrip: De 'Verwijderde Items' folder binnen OE is ook daadwerkelijk leeg, maar.... wat mij opviel was dat er tijdens de comprimeer-activiteit wel een Verwijderde Items folder werd gecomprimeerd en die .bak file is zo'n halve GB groot in de prullenbak. Nu is de harde schijf groot genoeg, maar toch... waar komt dit vandaan??
Link naar reactie
[quote:ee84881637="derkdejong"]als alles werkt mag je uiteraard die bakfile meteen weggooien. hoe groot is de dbx nou in de werkmap?[/quote:ee84881637]Dat is het 'komische'; daar is het net zo groot, dus ruim 500MB!?! Maar binnen het programma OE is hij helemaal leeg, niets te zien???? En zoals gezegd, bij afsluiten wordt volgens instelling de Verwijderde Items folder iedere keer ook gepland leeggemaaakt.
Link naar reactie
Die 500 MB is voor een lege map (na comprimeren) heel ongewoon. Maar het schijnt met OE vaker voor te komen. OE is op zich best een goed programma, maar je hoort erg vaak dat het gauw op onverklaarbare oorzaken verminkingen vertoont. Van anderen weet ik toevallig de ervaring dat het helemaal verwijderen van die dbx-file de oplossing is. Bij opnieuw opstarten van PC en vervolgens van Outlook Express wordt deze dan automatisch weer correct zoals hij behoort te zijn aangemaakt. Voor alle zekerheid wel even een reservekopie maken, die je na slagen van de actie weg kan gooien.
Link naar reactie
[quote:39a706743b="J. de Boer"]Die 500 MB is voor een lege map (na comprimeren) heel ongewoon. Maar het schijnt met OE vaker voor te komen. OE is op zich best een goed programma, maar je hoort erg vaak dat het gauw op onverklaarbare oorzaken verminkingen vertoont. Van anderen weet ik toevallig de ervaring dat het helemaal verwijderen van die dbx-file de oplossing is. Bij opnieuw opstarten van PC en vervolgens van Outlook Express wordt deze dan automatisch weer correct zoals hij behoort te zijn aangemaakt. Voor alle zekerheid wel even een reservekopie maken, die je na slagen van de actie weg kan gooien.[/quote:39a706743b]Inderdaad, ik deel uw kennis van de kuren die OutlookExpress soms vertoont. Het is altijd een secuur werkje om met de originele (Identity) map en inhoud te 'stoeien'. Zolang het nu weer werkt en ik geen directe ruimteproblemen heb, laat ik het voorlopig maar zo (bij mijn oude buurvrouw).
Link naar reactie
[quote="jawtje"][quote:5679613ce7="J. de Boer"]Zolang het nu weer werkt en ik geen directe ruimteproblemen heb, laat ik het voorlopig maar zo (bij mijn oude buurvrouw).[/quote:5679613ce7]Maar….. ik ben natuurlijk wel benieuwd WAT er in die 'lege' (Verwijderde Items) file van 500MB staat. Ik verwacht nu zelfs mijn eerder kwijtgeraakte folder (andere thread) daar nog in aan te treffen. Nu is de vraag HOE kan ik dit .dbx (spook)bestand in mijn ‘Identity’-map uitlezen. Misschien kom ik daar met het in een andere thread gesuggereerde programma ‘Kernel for Outlook Express Repair Tool’ (RepairDBX) o.i.d. wel uit en is het de $29 waard te proberen. Dus het weekend maar weer eens naar mijn buurvrouw tijgen.
Link naar reactie
wat jdeboer schrijft, en wat ik ook wel een enkele keer in de praktijk tegenkwam, gebeurt dit af en toe met de oe-bestanden. maar zo zelden, dat het niet de moeite loont om een oorzaak te achterhalen. ik zou dus zeker geen 29 piek uitgeven aan een programma dat a] slechts een zeer beperkt werkveld heeft, en b] vrijwel zeker de facto geen probleem op te lossen heeft, in jouw geval.
Link naar reactie
uit informatie van de maker: Nucleus Kernel DEMO version software will scan, analyze and display you the data from your crashed/inaccessible data storage media without file saving option. You need to buy Nucleus Kernel FULL version to recover the data from inaccessible drive. kortom: niet aan beginnen!!!
Link naar reactie
Maak eerst een kopie van die dbx en laat dan op die kopie dit los: http://code.google.com/p/undbx/downloads/list undbx-0.20.zip https://code.google.com/p/undbx/ [quote:5951ec4ea6]UnDBX UnDBX - Tool to extract, recover and undelete e-mail messages from Outlook Express .dbx files. [/quote:5951ec4ea6] Ervaringen oa http://superuser.com/questions/374250/how-do-i-recover-deleted-e-mails-that-are-still-contained-in-a-dbx-file [quote:5951ec4ea6]hanks! UnDBX worked. It wasn't perfect (the timestamps on some of the e-mails recovered are way off) but it looks like it got the job done. – PattyRick Jan 4 '12 at 18:15[/quote:5951ec4ea6] Of dit ook wat is??? http://www.mt-solution.ca/outlook-express-recovery-software/
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...