Ga naar inhoud

Webhosting thuis op je NAS


anoniem

Aanbevolen berichten

LS Ik heb al een tijdje een website bij een provider. Deze site is vrij groot en bestaat uit veel files, maw het duurt een tijd voordat ik alles ge-upload heb. Daarnaast ben ik zeer onervreden over de provider. Nu had ik het volgende alternatief bedacht. Ik heb thuis adsl/telefoon via Tele2 en de router staat dus 24 uur per dag aan. Aan de router kan ik een NAS drive bevestigen en als ik de website op die NAS zou zetten, zou het dus op een of andere wijze mogelijk moeten zijn om zo de website aan andere internetters toegankelijk te maken. Kan dit en zo ja hoe?? Ik heb wel onlangs gezien dat de webbrowser Opera Unit zoiets al kan maar dan moet dus je computer dag en nacht aanstaan. Wie o wie helpt mij verder??
Link naar reactie
ja,, dat kan,, je moet wel een mx record aanmaken, of anders een A record,, op de loginsite van je provider waarin je www.whatever.nl laat pointen naar JOUW ip adres. je NAS zal idd in elk geval een webserver moeten hebben,, en als extra is mysql niet verkeerd. vraagje: ik weet niet of je upload hoog is,, maar met meerdere gebruikers zal je website traag worden. Ben je je ervan bewust dat beveiliginsinstellingen zal moeten uitvoeren. Anders wordt je website heel snel gehacked.
Link naar reactie
[quote:414db993f6="GD1972"]ja,, dat kan,, vraagje: ik weet niet of je upload hoog is,, maar met meerdere gebruikers zal je website traag worden. Ben je je ervan bewust dat beveiliginsinstellingen zal moeten uitvoeren. Anders wordt je website heel snel gehacked.[/quote:414db993f6] Her gaat om een genealogische website met veel personen en dus files. Op zich wordt hij wel regelmatig bezocht maar is er van intensief datatransport geen sprake. Bedankt voor de info!
Link naar reactie
Bij woelmuis kun je gratis hosten, 1 GB meen ik, met php. ik ben bezig met mambo daar (net iets handiger dan joomla) en ben ook bezig met phpgeview. Het werkte al maar ik ben net.. bezig om een upgrade te doen. Voor woelmuis kun je max phpgedview 4.1.7 installeren, ze lopen nog een versie van php op hun site achter waardoor de laatste (4.2) niet werkt. De uploadsnelheid daar is redelijk goed.
Link naar reactie
Heb er ook lang over gedacht om op mijn eigen systeem een website te draaien. Ik heb daar van af gezien omdat het veel simpeler en goedkoper is om het spul bij een hoster onder te brengen. Ga maar eens rekenen. Je systeem staat 24 uur/dag 7dag/week aan. Dan gaat het stroomverbruik ook redelijk meetellen. Maar ook je HD's draaien vaker/langer en zullen sneller vervangen moeten worden. Back-ups zijn jouw probleem, net als de beveiliging. Maar denk ook eens aan het met vakantie zijn. Je systeem moet blijven draaien. Wat als de boel off-line gaat/defect raakt in die tijd? Wat bij mij vooral een belangrijke rol speelde is de transfersnelheid. Ik heb op mijn ADSL maar 1 MB up. Als er dan ook nog ge-FTP-d wordt (ik wissel nog wel eens wat grote bestanden uit met vrienden/bekenden vanaf mijn eigen locatie) , wordt het al snel allemaal heel traag. Daar heb je bij een ge-hoste site geen last van. Allemaal overwegingen waar je alleen zelf over kunt beslissen of die zwaar wegen of niet. Ik heb voor hosting gekozen. Ik betaal daarvoor ca 80 euro/jaar voor 2 GB space en 20GB verkeer/maand. Doe dit nu twee jaar (of is het al drie ? ;-) ) en heb niets te klagen. Ik kan zelfs meerdere domeinen onder één account maken, heb een eigen mailserver en kan alles regelen via myAdmin.
Link naar reactie
Ik heb om bovengenoemde redenen ook een hostingpakket (virtuele server) genomen. Daarnaast heb ik nog een regulier hostingpakket die soms ook als backup site dient. Kost me rond 250 euro per jaar. Door wat advertenties draait het ongeveer break-even. Jarenlang had ik enkel een hostingpakket en was daar rond 90 euro aan kwijt, nog zonder advertentie-inkomsten. Het webgebeuren beschouw ik als een serieuze hobby en dat kost nu eenmaal wat.
Link naar reactie
Woelmuis is * gratis met * een regelige reclame onderaan (echt bijna niets) * 1000MB schijfruimte * 5000MB dataverkeer * Snelle servers in Nederland Uploaden via ftp of controlepaneel * mySQL * php * Ftp * Statistieken * HTML * CSS, * CGI Joomla, phpBB, Mambo, osCommerce etc... (***) * ook een forum voor ondersteuning http://forum.woelmuis.nl/ Neem ik heb geen aandelen.... of ander belang... als je een betere weet ga ik wellicht zelfs over..... ik sta er open voor.. Ze hebben geen: * mail support, dus mail formulieren op de server lukt niet (ivm spam las ik) , dus daar moet je een andere oplsosing voor vinden (***) Voor onderstaan lijstje hebben ze een applicatie installer, dus je hoeft zelf niks te oploaden. De versies zijn redelijk up to date, php loopt een subversie achter gallery bBlog UseBB cutenews ZenCart phpBB2 Nucleus Joomla Mambo tikiwiki wikiwig 4images Xoops MyLittleForum MyBB coppermine SMF wordpress sBlog
Link naar reactie
Voor de toepassing die ik heb zijn die beperkingen geen probleem. htaccess had ik wel gezien (op het forum) maar vergeten te vermelden, zover ik u zie heb ik het niet nodig.. Die 1 MB had ik niet gezien (of vergeten dat het er stond...) , maar ik heb vnl kleine bestanden dus het probleem heeft zich niet voorgedaan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...