Ga naar inhoud

Small business server met smarthost en sharepoint email


anoniem

Aanbevolen berichten

Dag, Ik heb machine met SBS en we gebruiken daarvan het intranet (Sharepoint 2003) en daarvan zeker de email. De email wordt pop3 opgehaald via een smarthost van een externe server. Maar ik wil graag dat ie kopieen op de server laat staan zodat ik ook vanaf diverse plekken mijn lokale outlook kan voorzien van die email, en nee ik wil niet naar de server toelopen en daar ook nog de email vanaf halen. Hij moet kopieen email laten staan. Kan dat ?
Link naar reactie
Ja, dankjewel maar dat weet ik. Ik heb in de management-modules van Exchange, server zelf e.d. al overal gezocht waarbij ik kon aanvinken : "please, leave a copy of messages on server" (for xxx days). Dat is waar ik naar op zoek ben of een manier om dat te bewerkstelligen. De vraag is: 1. Is het mogelijk, 2. heeft iemand die wens ook al gehad, het was niet mogelijk maar heeft er iets voor verzonnen ... Voor alle duidelijkheid, hij moet kopieen laten staan op de externe mailserver, waarnaar die SBS om de 15 minuten met een POP3 connector (smarthost) de mail ophaalt.
Link naar reactie
Ten eerste: de server waar je POP3 connector de mail vandaan haalt, wordt niet 'smarthost' genoemd. Een smarthost is een SMTP-server waar je eigen mailserver alle mail naartoe stuurt, voordat de mail het Internet op gaat. Je eigen mailservern kan de mail zelf het Internet op sturen, of gebruik maken van een smarthost... Ten tweede: waarom laat je niet door middel van MX-records voor je domeinnaam, de mail rechtstreeks op je server binnen komen? Exchange slaat alles op in een database, dus alle mail blijft al op je eigen server staan. Door middel van Outlook Web Access kunnen gebruikers altijd en overal hun mail lezen...
Link naar reactie
je opmerking over smarthost, klopt helemaal ja. Da's smtp en waar ik het over heb is pop3. MX-recordsaanpassingen kan niet omdat de server niet 24 uur / 7 dgn / week online is. Hij start en sluit zichzelf op gezette tijden af. Ik kan wel met priorities misschien werken maar de server die ook als smarthost, staat in het datacenter 'wel' 7 dng p/week te draaien. Outlook webaccess werkt prima. De email wordt van de server van het datacenter gehaald, zonder een copy achter te laten. Ik dacht misschien is daar nog een manier voor.
Link naar reactie
  • 9 maanden later...
Het is probleem is weer Actueel. Weet iemand de oplossing waar Small business server 2003, de Email laat staan op de server (pop3) ? Want alle mailboxen worden nog steeds leeggehaald en dan staan ze allemaal in OWA. en de stand-alone outlookclients hebben geen kopie van de E-mail. En dit moet wel natuurlijk. Weet iemand dit ? Alvast dank.
Link naar reactie
Nogmaals: ik snap niet waarom je (nu nog steeds) zo moeilijk doet. Laat de server 24x7 online (daar is het immers een server voor) en zorg dat de mail daarop terecht komt. Dat kan door middel van MX verwijzing, maar ook door middel van de ingebouwde POP3 connector. De interne Outlook clients configureer je dan uiteraard met een Exchange account, zodat mail gewoon in de Exchange database blijft staan. Verder configureer je Outlook Web Access, zodat je ook van buitenaf je mail kan lezen of synchroniseren op een PDA.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
De issue treedt op omdat SBS 2008 betreft en deze heeft Exchange 2007 in zich. Exchange 2007 gebruikt voor haar berichten queue minimaal 2GB aan HDD ruimte nodig. Dit is inmiddels opgelost... groet [quote:424cbd7634="AswinW"]Dag, Ik heb machine met SBS en we gebruiken daarvan het intranet (Sharepoint 2003) en daarvan zeker de email. De email wordt pop3 opgehaald via een smarthost van een externe server. Maar ik wil graag dat ie kopieen op de server laat staan zodat ik ook vanaf diverse plekken mijn lokale outlook kan voorzien van die email, en nee ik wil niet naar de server toelopen en daar ook nog de email vanaf halen. Hij moet kopieen email laten staan. Kan dat ?[/quote:424cbd7634][url][/url]
Link naar reactie
zie oplossing voor deze issue: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=1358950&highlight=#1358950 verder wordt smarthost slechts gebruikt voor versturen van mail niet voor het ontvangen.. Dat is POP3Connector in SBS 2003 Groet [quote:a0da91c12d="AswinW"]Dag, Ik heb machine met SBS en we gebruiken daarvan het intranet (Sharepoint 2003) en daarvan zeker de email. De email wordt pop3 opgehaald via een smarthost van een externe server. Maar ik wil graag dat ie kopieen op de server laat staan zodat ik ook vanaf diverse plekken mijn lokale outlook kan voorzien van die email, en nee ik wil niet naar de server toelopen en daar ook nog de email vanaf halen. Hij moet kopieen email laten staan. Kan dat ?[/quote:a0da91c12d]
Link naar reactie
[quote:823d914db8="IPHengelo"]De issue treedt op omdat SBS 2008 betreft en deze heeft Exchange 2007 in zich. Exchange 2007 gebruikt voor haar berichten queue minimaal 2GB aan HDD ruimte nodig.[/quote:823d914db8] Ten eerste: het is zeker geen SBS 2008, want als je naar de datum van de eerste post had gekeken, had je kunnen weten dat deze van een datum was toen SBS 2008 nog niet beschikbaar was. Ten tweede heb ik je berichten aangepast, omdat het niet is toegestaan te linken naar een (eigen) commerciele website.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Dag AswinW Ipv de POP3 connector van Exchange zou je alle mail kunnen laten ophalen door een dedicated Outlook-machine. Outlook kan berichten laten staan op de Email-server van de ISP. Via Outlook Email-regels kun je de ontvangen mail dan kopieren of verplaatsen naar bijvoorbeeld Exchange-mappen en de Postvak In van andere gebruikers. Mogelijk kunnen Outlook-regels ook worden gebruikt om mail te verplaatsen naar Sharepoint (maar dat weet ik niet zeker) Let wel op dat je het ophalen van de mail alleen uit laat voeren als de Exchange-server / SBS Server aan staat. groeten
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...