Ga naar inhoud

Direct ADSL (van KPN), wel of geen poort 53


anoniem

Aanbevolen berichten

Ookal kan ik het nergens terugvinden op internet en weet zelfs het afdelingshoofd van de klantenservice mij niet verder te helpen, ik heb het vermoeden dat men bij Direct - ADSL poort 53 dicht heeft staan (deze wordt voor DNS gebruikt). Dit zou NIET de bedoeling moeten zijn, overal vind ik alleen maar berichten dat deze poort juist WEL open zou zijn, maar sinds ca. een half jaar komt er niets meer door. (Na een half jaar heeft mijn uitbestede secundaire server het eindlijk opgegeven). Vanaf mijn modem (dat wil zeggen binnen het thuisnetwerk) is er goed bij deze poort te komen, ik heb de configuratie gecontroleerd en 'vreemde IP's' worden niet gebannen. Mijn modem is terug gegaan naar de fabrieksinstellingen en opnieuw geconfigureerd (ook geen resultaat) en verscheidende keren opnieuw opgestart (idem) , maar het helpt niets! Bij planet Internet wordt inderdaat porrt 53 WEL geblokkeerd en aangezien ze bij Direct - ADSL hier nog al eens mee samenwerken kreeg het vermoeden dat al dan niet bedoelt mijn poort werd afgesloten. Heeft iemand er verstand van, en zelf Direct-adsl, wil hij/zij mij helpen, bedankt. PS: stuur mij geen email, want die kan ik nu niet meer ontvangen.
Link naar reactie
Ik heb een servertje gestart en op mijn modem (lees: router) doorgelinkt van 80 naar 53, opnieuw kom je er niet door. Merk trouwens net dat poorten 22 en 110 ook niet te bereiken zijn. Het enige vreemde is dat ik steeds 'connection refused' krijg, terwijl er bij poort 25 (welke ook dicht 'hoort' te zijn) een time-out is. Kan dit zijn omdat dit nodig is om op HUN mail-relay te komen, of geeft dit aan dat het toch aan mijn router ligt (welke op elke 'onbekende poort' (= niet doorgelinkt) dit 'antwoord' geeft). Graag nog een reactie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...